Blandade förhållanden

Har haft en vit helg från fisket.
Känns sådär med tanke på rapporterna som kommer in från fiskebröder och systrar.
Om vi blandar lite så talade jag med Steve från Norsjö som just packade ur bilen efter pimpeltävling.
Ja bara det svider i en pimpelsjäl.
Gårdagens rapport om att gottegrisen Sonny vann igår på 19 kilo på Bensjön. Ja det svider ännu mer.
Talade även med Nisse E som är på Söröya och saltfiskar. Bra fiske med kvoten fylld i Torsdags så nu är det bara lyxfisket kvar. Jesper har tydligen hittat en dyfläck i havet och skrämt upp en torsk på 29,2 Kg.
70 meter till botten men jiggarna kommer endast 20 meter ner sen är det stopp. Ja det svider lite det med.
Flera rapporter om skapligt fiske på Bohuskusten efter öring kanske inte svider lika mycket. Det kan man ju ha hela sommaren.
Stange plockar gäddor på löpande band i Vättern. Sugen, men utan båt blir det mindre sådant fiske.
Metarna sitter och lyfter fisk i Lidan med gott resultat. Kul det också men det kan man också göra hela säsongen.
Sommarlandsmetet i Maj lockar det med. Skall nog bli något träningspass innan bara det kommer riktig värme.
Just nu så varierar vädret lika som i Jämtland men vi har inga isar alls.
Nästa helg är det Kinnekulleträffen i trolling så nu är det antingen tyst eller missvisande rapporter på bloggarna som vanligt. Allt för att kollra bort så många som möjligt. För de flesta trollarna är det viktigare att det ser bra ut på bloggen än själva fisket.
Frågan är ju kommer det bli plast, plåt eller löja som gäller till helgen. Är bara lite orolig för alla löjor som transporteras mellan sjöar och till och med länder med tanke på smittospridning.
Tror att det inte är tillåtet att beta med fisk från annat vatten men är inte helt säker.
Får nog damma av metspöna snart då vi har vårat första DM i internationellt mete. Vore ju bra att se så att alla grejer ligger i boxen. Kanske även knyta ett par nya tackel?
Tror att första metet går i Lidan så då behöver jag inte göra nya. Några tafsar måste knytas så att det räcker om det blir fläskafiske. När storbraxen går till är det ju vem som kan pumpa in dem snabbast som gäller.
Men vem vet, det kanske är mörtmete som erbjuds till att börja med?
Iden har nog redan gått ut i sjön ihop med norsen men kanske kanske kan det bli någon sådan med.
Artfisket i Lidan är ju ganska bra och jag minns en vårdag då jag och Lassegubben metade en bite upp och fick 15 arter på samma pass. Ganska bra men det fanns några arter som är ganska vanliga men inte ville syna ytan.
Nåväl det är bara att bryta ihop och komma igen. Det blir en vinter nästa år med och jag sitter redan nu och planerar på strategin för att höja mig ett 10-tal snäpp till nästa år. Att höja sig skall inte vara något problem med tanke på säsongen. Varenda tävling har varit underbar men framgångarna har lyst med sin frånvaro.
Kanske dags att sluta njuta och kämpa lite mer.
Försäsongsträning?
Får väl kolla med Villa Lidköping om man får hänga på dem i grustaget. Såga ved och knyppla grytlappar får väl också ingå för att få upp fingerfärdigheten.
Har ni tips så mottages dem tacksamt.
Men Patrick- Jag tänker inte åka till badhuset för att ta grodan.  Den är din
Och PEO- Jag tänker inte kasta mina grejer för det är inte dem det är fel på. Jag vet att de fungerar.
Jag får ta min lilla ficklampa och lysa upp vägen framför mig.
Det är snart vinter igen!

Kommentarer
Postat av: Peo Nilsson

Hej du. Du menar att det är handhavande fel på spöföraren. Det är nog bara att gå rätt och ha lite flyt.Skit fiske på dig/Peo

2012-04-16 @ 08:38:10
Postat av: Patrik

Nästa är är det badmästar märket vi slåss om :)

2012-04-16 @ 18:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0