Västkusten

Tar en sista semestertripp till Lysekil idag.
Skall nog försöka att flötmeta Berggylta som jag aldrig gjort förut.
Kustfiske-DM fick vi ställa in då det endast var 4 anmälda till detta. Synd då det är ett roligt fiske men jag kan ju alltid frifiska istället.
Fördelen blir ju att man är utvilad till kräftskivan på Lördag. Får väl se bara om man hinner att ta en kräftfisketur till då förra fångsten redan är uppäten. Kommer ju absolut inte att köpa några Kinesiska eller Turkiska kräftor då jag aldrig har träffat på några som smakar i närheten av bra!
Nej enkelt kokta med bara salt och dill i grytans vatten är melodin.
Kommer att vara tyst på bloggen tills vi är hemma igen då jag inte har någon möjlighet att blogga live.
Den 26:e skall vi till Göta Kanal för lag-DM i Internationellt mete i Lyrestad. Får se om vi kan klå Tärnan från Tidaholm där. Vore kul med lite fler lag som ställer upp. Kanske dags att köra nån provapådag så att folk får testa vad det är vi håller på med? Är ni intresserade kan ni höra av er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0