Baggtjärn i morgon

Åker iväg till Storfors i Värmland i morgon för att fiska på Baggtjärn.
En sjö som varierar men oftast är ganska trög. Fisket kommer att ske på ca 2 meters djup med varierande storlek på fisken. Troligtvis kommer snittet vara ganska lågt med vissa undantag. Har hört rykten om när sjön är som bäst. Då trycker storabborren in och fyller hela Baggtjärn med fina borrar. Detta har inte skett så länge som jag har varit där men undrens tid är ju inte förbi.
Vägbeskrivning: Kör inlandsvägen till Storfors. I Storfors tar Ni höger vid bensintappen. Håll sedan vänster uppe på krönet så är Ni framme.
Knallen håller tävling i morgon på Grytteredsjön mellan Ulricehamn och Tranemo. Kommer inte ihåg hur fisket är där men jag tror att jag har fiskat där förut.
Vecka 9 kommer nog jag, Matilda och Ronja ge oss av Norrut för att söka efter Storabborren. Har ni några goda tips så får ni gärna komma med dem. Gärna med övernattningsmöjlighet.
Vi är inte intresserade av att dräpa lunsarna utan vill helst att de skall återfå friheten och bli ännu större.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0