Israpport

Får väl börja med att be om ursäkt.
Kunde bara inte låta bli att skriva om min dröm.
Får återgå till att vara seriös igen.
Fick rapport av broder Daniel Ahlgren om isläget på Vallesjöarna. Idag den 3:e December 2012 hade de flesta Vallesjöarna försett sig med is-lock. Vid en första mätning klockan 5 idag var det 5,5 cm. I morgon skall det ut och testas på isarna för att se om jämnheten finnes.
Lidan är även denn försedd med lock och går jag ut så hör jag flak som driver in från Vänern och krossas i grannens trädgård/strand. I Lidköping just nu så är det 7 minusgrader så isarna fortsätter att växa.
Talade även med Mats Pettersson som rapporterade ymnigt snöfall i Falkenberg med ca 15 cm under dagen.
Skulle vara mycket förvånad om vi inte kom ut på is i helgen.
Kolla i första hand Knallens telefonsvarare för en förstahandsinformation.
En vild gissning är Strängseredssjön nu i helgen.
Strängseredssjön är en grund sjö som lägger sig tidigt. Fisket har under senare år förbättrats avsevärt. Kan ha att göra med de tävlingar som hållts där i lagom dos. För ett 10-tal år sedan var segervikten oftast under 1 Kg för att numera ligga på en stadigt stigande kurva med 6-8 Kg som segerresultat. Blir det sjön på andra sidan vägen kan man räkna med ett mycket magrare fiske.
Om det inte blir något med Knallen i helgen blir det troligtvis någon av Vallesjöarna som ligger risigt till för ett eller annat pimpel-pass. De sjöar som är tilltänkta är ju i minsta laget för att ha tävling på men det brukar ju inte vara med så mycket folk i början så det kanske går ändå.
Ta det försiktigt på isarna.

Kommentarer
Postat av: Peo Nilsson

Hej. Här har vi is på de flesta vatten. Men för kallt för att fiska. Skitfiske på dig

Svar: Jag har räknat med att ni har bättre isar hos Er men nu sätter det igång hos oss.Bilresor så att virveln i tanken inte hinner starta.
Ni retar ju mig om jag kommer i shoppingvagnen!
Tomas Leijon

2012-12-04 @ 13:15:01
Postat av: Peo Nilsson

Har du köpt riktig bil

Svar: Ja jag har ju min Tank!Är inte hållbart att åka själv i denna ända upp till Er!
Tomas Leijon

2012-12-04 @ 21:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0