Kåsjön idag.

Var nere på Kåsjön mellan Partille och Landvetter idag.
Tveksamt väder med regn hela vägen ned och sedan fortsatte det.
Vi var endast 17 glada själar på dagens drabbning och jag har viss förståelse för de som stannade hemma.
Sjön var ny för mig men efter ett par tips om vart man kunde råka på större borrar bestämde jag mig för att fiska i startviken. Nästan alla, förutom jag och Hjelm stack iväg för att komma till de södra delarna av sjön. Jag och Micke gick rätt över för att nörja utanför en bregssluttning som såg lovandes ut. På isen var det 5 cm med vatten så det blev virvlar ned i hålen. Förflyttade mig inåt och utåt för att prova av alla djup. Var på 1 m ned till 15 och hela vägen in i den mindre viken. Provade även här att fiska vid nedfallna träd men allt förgäves. Inte ett napp på hela vägen.
Tänkte då gå över till hopptornet där det fångades luns emellanåt. Men på vägen fick jag se några gamla borrhål som infödingarna gjort och var tvungen att testa där. Fisk direkt i första nedsläppet. Tänkte då att det var ett säkert ställe och höll mig kvar med någon fisk här och var. Micke som gått andra vägen hade inte heller haft ett enda napp förutom en mört och rapporterade även att det var rörelse på folket som stuckit iväg. Höll mig kvar allt för länge och stack sedan till hopptornet. Naturligtvis ingen hemma där heller så jag stack in i den vänstra viken istället. Första hålet där gav fisk men sen gick slutsignalen. Alldeles för långa tomtider. Över en timma innan första fisken och sedan 1,5 timmar till utan napp känns ju sådär. Isen var bra men vi får hoppas att det verkligen blir denna kyla som kommer och kan frysa till toppskiktet annars går det nog åt fanders med isarna ganska snabbt.
Segrade idag  gjorde Challe Fasth igen med 2,9 Kg. Branell som dagen till ära hade käkat ägg blev 2:a med knappt 2,3 Kg 3:a Bosse Hermanson följd av Andersén på 4:e Våran egen Leif Börjesson blev 5:a
Själv blev jag oplacerad men 525 g medans Micke hade oflytet att få sin första fisk efter slutsignalen.
Hoppas nu bara att det blir någon tävling där även jag kan få dra lite fisk snart. Knallen kanske kör på Lör-Sön och på Måndag blir det Nyårssmällen på Ullvettern söder om Storfors i Värmland.
Måste komma igång nu för på nästa Söndag är det vårat första DM på Flämsjön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0