Premiärtävling idag

Idag var det äntligen dags för premiärtävling IRL.
Åkte iväg med Albin och Ronja för att hämya upp Börjesson och Mäster Groda.
Väl framme på plats var det roligt att se att det var många deltagare på denna första tävling där det endast brujar vara med ett 15-tal fisketokar för att nu säkerligen vara bortåt det 3-dubbla.
Utgång var för mig i andra änden mot vanligt och det passade mig bra då jag tänkt att fiska på denna sidan denna gång och att det då inte var för långt för Ronja att gå. Gick en liten tur över mot en vass-sida och kollade vilket avstånd från land de övriga skulle starta på. Det brukar ju vara en riktlinje som är bra att utgå ifrån. Hade även Andersén i blickfånget så att man kan se om det är något annat som gäller för dagen. Starten går och pirken släpps ned. Fisk i första hålet men den var ensam. Dock bra att få fisk direkt. Fisk i andra hålet med för att följas upp med ett par bomhål. Testade att fiska både inåt och utåt utan resultat utan de gick endast på kanten. testade lite längs med land men det var endast på en mindre fläck som jag fick fisk. Såg även Börjesson och Björn 150 meter bort som fick lite fisk men annars var det mycket förflyttningar överallt. Fick som mest 10 fiskar i ett och samma hål. Men när Tettinen kom till oss skulle han försöka knäcka oss fullständigt och plockade den ena fisken efter den andra. Flyttade mig då därifrån mot Björn och Börjesson och där nappade det även för mig. I sista hålet fick jag 7 fiskar innan slutsignalen ljöd. Räknade ihop min gedigna fångst på 50 fiskar som vägde 758 gram. Snittet långt under det vanliga men ändå. Det räckte till en tredjeplats. Segrade gjorde Börjesson på 1220 med Björn Hack i häl med 1,1 Kg Tettinens spurt räckte nästa men han blev slagen av mig med 18 gram. Efter dessa var det ett stort hopp till resterande på 300 gram och nedåt.
Ronja vann Yngre damjunior med 3 fiskar vägandes 54 gram
Underbart med premiären avklarad. Förbannelsen från i fjol bortraderad. Prisplats direkt!
Trevligt med folk. Till och med Nils på Åsen kom dit efter sina fina placeringar i Dalarna förra helgen.
I morgon blir det ingen tävling då väder-rapporterna gäller för en klass-2 varning,
Blir att träffa vänner och spela kort ikväll

Kommentarer
Postat av: Patric

Syftar du på Daniel Ahlgrens kompis, min namne när du skriver "Mäster Groda"? =)

Svar: Självklart är det den förnäma mästaren som korats till första grodmästare.Kan vara lite svårt att tilltala honom ibland för titeln kan ha färgat blodet blått.
Men man får försöka så gott det går och hoppas på det bästa.
Tomas Leijon

2012-12-09 @ 11:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0