4 Veckor till SM

Tar en vit dag från fisket idag. Svider lite då man vet att Värmlänningarna fiskar på Sulviken (Glafsfjorden) och Örebroarna fiskar på Hjälmaren. Så nära men ändå så långt bort.
Funderar lite om SM i pimpelfiske. Sällan har det varit så tyst om SM:et i förhandssnack och på arrangerande hemsida. Håller alla in på sina hemligheter ? Har själv inte fiskat på denna sträckan så det blir en ny upplevelse. Har ju fiskat i norra änden vid sågverket där paralelltävlingen skall gå av stapeln så där har jag flera alternativa ställen. Vikinganappet har ju gått där ett par gånger. Då i och för sig lite senare på påskdagen men skillnaderna beror ju mycket på isförhållanden och barometertryck. Hur mycket snö finns det egentligen på Revsunds-sjön?
Isen är ju ojämn så att tävlingsområdet redan har minskats ner redan en månad innan Tävlingen!
Funderar på att träna upp mig på rullspöfiske då det kan bli djupfiske. Vet med mig att jag ser ut mer eller mindre som en väderkvarn när jag får fisk, men det går ju fort. Siktar in mig på lite djupare fiske då det på de flesta sjöar varit lite djupare fiske än förra året. Går detta i cykler med vartannat år när det gäller abborren eller beror det på några yttre förhållanden? Väntar nu på att det skall komma fram något matnyttigt i informationsväg så att men kan planera årets SM. Vi behöver ju en medaljplats så att vi får fiska laget nästa år då Tibro krossade allt motstånd i årets DM. Att ta en medaljplats där får man följa Gunde Svans devis "ingenting är omöjligt" Go Lidköpings SFK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0