Lerdala-Lången

Ja då var DM-serien slut för i år.
Hur gick det för mig?
Fiasko. Nu kan det bara gå bättre. Roligt att se att många läser på bloggen. Till och med finbesök av Nils på Åsen. Hoppas att vi råkas mer på isen. Du brukar föra lite tur med dig eller också är det bara det att det är trevligt när vi träffas.
Dagens fiske startade i strålande väder. Solsken och nästan vindstilla var vad Skövdeklubben hade beställt och de fick det också.
Vi var ett gäng, Jag, Ronja, Alexander och Evert som gick till inloppet och startade där med förhoppning om att "di granne" skulle stå där. Släppte ned pirken, ett lockryck och första fisken var landad. Sedan tomt. Nästa hål 10 st och jag hade nog till och med vunnit SM eller till och med Nordiska. Efter detta var det sporadiskt med fisk. En fisk här och var men allt för många bomhål. Såg att Evert och Alexander gått lite längre bort och började få lite större fiskar så jag masade mig däråt med och mötte Leif som kom bortifrån. Alla fick fisk var de än borrade. Men jag kände inte ett pet på grejerna. Albin som gått bortanför nästa vassudde hade fått sitta själv och plocka den ena fina fisken efter den andra hade vid det här laget redan 2,5 Kg. Insåg att nåt drastiskt måste göras så jag gick bort till den bortre ändan eftersom jag tidigare år fyllt skryllan 2 gånger om där. (inte på tävling naturligtvis) Ända bort dit och nästan tillbaks hade jag endast fått 2 pet och ingen fisk. Slog ett sista desperat hål 200 meter innan jag skulle vara tillbaks till de andra och döm om min förvåning. 25 fiskar i första hålet 12 i andra ja fisk i varje hål. Det räckte att få ner kroken så var det en där och pillade. Körde med en av Cederborgs glitterkrokar mest för att den var så himla snygg men den var ju effektiv också!
Resultatet blev blyga 1,4 Kg men nöjd med avslutningen ändå.
Återigen är det bara att lyfta på hatten för de som kan det där med pimpelfiskets ädla konst.
Fler distriktsmästare korade.
Värst av alla var Charles Fasth som fick med sig vandringspriset igen.
Benny vann seniorklassen och Bernt Olsson ÄHV Grattis
Blom vann dagens Seniorklass och säkrade sin SM-plats.
Ronja fick ihop 150 gram och borrade 3 nya hål idag.
Såg även att Nora-fiskarna varit på Mälaren idag med 8 man över 10Kg Chefen hade blivit 2:a på 19,7 Vilket vatten!
Lägg ett SM till där. Heja Björne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0