Lilla SM Alvasjön 2012

Ja då var lilla SM avklarad för i år.
Lidköping fick 3 SM-vinnare genom Alexander Bohrenfors i ÄHJ, Matilda Leijon i ÄDJ och Ronja Leijon i YDJ.
Vi fick börja på motsatt sida mot starten då det var snålblåst över sjön. Inte speciellt kallt men mulet och lite mer vind än utlovat. Tänkte att Ronja skulle frysa för mycket om hon fick sitta i vinden. Fiskade av motsatta sidan med klent resultat. Ronja borrade sina första hål alldeles själv. Det tog ett tag men hon lyckades. När hon blir lite längre kan hon nog få fart på swingen. Hon lyckades med konststycket att peta up 3 abborrar på lockilockspöt medans storasyrran gick bet. Hade själv ca 12 borrar innan vi sista timmen gick tillbaks till startdelen och chansade på att Ronja skulle palla med vinden. Då tryckte solen sig igenom och det blev behagligt ändå. Första hålet där fick jag 4 abborrar för att följas upp av 1 i nästa och ett bomhål. Gick sedan utåt och fick i stort sett fisk i alla hål med en topp på 14 st. Petade ihop 1111 gram som inte räckte långt men gav ändå hopp om att jag inte är helt kass på att pimpla ändå. Att få ihop såpass på så lite tid är ändå helt OK. Kanske kan gå till rätt ställe med en gång på en tävling och inte bara när jag frifiskar.
Tyngsta vikten idag hade Jan Persson från Tärnan men storfiskare för dagen var nog ändå Benny Svensson från Tibro som saftade upp stora "lunsar" och vann Seniorklassen.
Nästa helg blir det antingen Kyrksjön vid Mölltorp eller Björsjön i närheten av Hjo. Ring telesvar innan helgen så vet ni.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bra kämpat leijon!

2012-01-30 @ 11:11:14
Postat av: Monia



Hej! Just nu har jag en tävling i bloggen där du kan vinna ett presentkort värde 250 kr hos HejBaby.se - tuffa kläder för barn 0-6 år :) Kika gärna in och var med i tävlingen :) Har du inte barn själv kan det vara en bra present till någon. Om du inte gillar reklamkommentarer som denna så ber jag om ursäkt, radera den bara... Har jag råkat skicka till dig fler gånger så ber jag återigen om ursäkt. Inte lätt att hålla koll på alla man vill göra reklam för :)



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-presentkort-hos-hejbabyse.html

2012-01-30 @ 13:24:29
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0