Revansch

Äntligen har jag lyckats.
Det tog 2 helger men sen har jeg lyckats att slå min yngsta dotter. Fick dock se mig slagen av Albin, men det är inget att skämmas över. Bara att vänja sig. Han slog mig dock endast med ett hekto så än finns det hopp.
Kanske det blir så att man nån gång i framtiden lär sig att fiska.
En sak jag sa i Lördags var att jag hade haft säsongens bästa fiske på Sulviken får tyvärr fortfarande stå kvar då jag misslyckades att slå vikten på Söndagens tävling på Norrsjön (vilket jag själv trodde var omöjligt).
Sulviken leder med 5 gram över Norrsjön.
Andra som kan fiska har varit på Sulviken. Mikael Andersén och Patrik E Ohlsson samt Heikki Vuotolainen
På Humsjön i Söndags var det Andersén och Andreas Möller som placerade sig.
På Norrsjön Var Charles Fasth Stabilast av oss från söder och plockade upp över 5 kg
Bernt Ohlsson Från Tibro plockade 5:e platsen i Äldre Herrveteran.
Ronja vann den yngre damklassen Matilda 2:a i äldre damjunior och Rasmus blev 2:a i Äldre herrjunior.
Mycket farligt att gå på isen denna Söndag då flera tävlande ramlade och slog sig på isen, flera med sjukhusbesök efter blodvite uppstått efter fall på isborren.
Det kom nysnö på blankisen så det hjälpte inte med någon form av galoscher då snön packade sig under dem och blev livsfarligt. Hoppas att snön fryser fast i isen så att det blir lättare att gå för alla.
Vart det blir nästa helg får vi se vad Kung Bore bestämmer. Isläget söder om Örebro är allt annat än stabilt.
Förhoppningsvis kommer det inte så mycket snö som utlovat och att vi i stället får mer kyla så att isarna blir bra.
Undrar nu bara hur det gick för bagarna Lars och Anders som skulle fiska på Hökensås i helgen med vänner.
Fick de blöta grejerna eller bara struparna?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tack för att du fixade boende och Kaffe!



2012-01-16 @ 13:20:25
Postat av: matilda

Rasmus kom tvåa!

2012-01-16 @ 13:47:50
URL: http://matildaleijons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0