Kortpass på D-sektionen

Tog en sväng ner på D-sektionen idag för att kolla lite inför SM:et om drygt 2 veckor.
Tog 1,5 Kg Lake Hemp spetsat med casters och lade ut endast lite grand till att börja med.
Fisket var förhållandevis trögt vilket jag ser som ett gott tecken inför stundande tävlingar.
Kom in lite braxen till slut när jag ökat på mäskningen men ingen hög permitet på dem heller.
Fick även besök av Dr Phil Ackerly och Tim som även de skulle provfiska men inte på Meken-sträckan för där skall de sätta Tikkanen. Solen gassade på i vanlig semesteranda och det var nog tur att jag bara fiskade i 2,5 timmar med bar överkropp. Det får ju inte bli för mycket av det goda!
Kommer säkerligen vara en hel del folk längs med Lidans strand denna helgen då det från och med nästa Söndag är fredat längs med tävlings-sträckan.
FK Topp skall ju ha en tävling nu på Söndag så då får vi se om det blir någon skillnad när det är fler som dunkar i mäsk.
Phil och Tim verkar som om de tänkt spendera hela helgen vid Lidan. Och de kommer inte vara ensamma.
Själv tänker jag ta ett tidigt morgonpass imorgon för att se om det blir någon andradags effekt på min plats.
Det var ju inte speciellt mycket mäsk jag la i men det kan nog hända saker ändå. Fisken finns ju där så det är bara att locka fram deras bästa sidor så att de äter så mycket som möjligt.
Dagens resultat av trögt sommarfiske i Lidan 2,5 timmar blev ca 10 Kg på Brax, mört, björkna, löja och abborre.
Förresten är det nog bara 4 månader kvar innan vi kan beträda isarna i Dalarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0