Runn i morgon

Ja då blir vi 3 st som åker från Lidköping till Runn i morgon.
Jag, Charles och Evert skall beträda isen i morgon bitti.
Nu får vi se hur pass vältränade vi är på att slita och dra de randiga.
Att börja dagen med 4,5 timmar i bil är inget man suktar efter men det kan vara värt det.
Som när jag och Albin åkte på premiärpimpel på Tallsjön i Noppikoski. Denna resan tog 5,5 timmar och fisket var endast 3 timmar om jag inte minns helt fel. Att få komma ifrån höstrusket hemma och få pulsa ut i snön var en ren njutning. Till och med att få snö i nacken var till och med ljuvligt. Svegare, Orsaiter och andra som bodde nästgårds undrade väl vad det var för tokar som kom, men det var ju bara Vi. Fisket som även det blev kul. Inte för att vi placerade oss utan att få komma ut på isen och fiska. Det nappade lite grann varje fall men det jag minns mest var att jag samtidigt fick 9 st rödingar. Hörde att det kommit upp totalt 81 rödingar/öringar så jag hade själv tagit var 9:e. Det kommer nog inte att bli några sådana i morgon men det kommer nog inte vara brist på fisk ändå.
Ses i morgon på Runn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0