Viken 4:e Mars

Fint väder med lite snålblåst på Tibros årliga 5-timmarstävling på sjön Viken.
Gick med Matilda över till min vanliga lilla vik för att se om det stod några borrar där. Helt tomt i hela viken. Gick sedan ut och såg Börjesson sitta och dra den ena efter den andra. Ville inte borra på honom så jag letade efter egna ett par hundra meter längre bort. Fick ett par hål med fisk i men sedan tog det stopp. Under tiden blev Börjesson nerborrad av några andra så jag tyckte det räckte och gav mig ut på turné. Rundade en ö som tidigare gett skapligt med fisk men fick bara 2 pinnar där. Rundade en holme och provade med en 25:a och brände snart en grov. Såg att Tettinen satt och öste fisk på andra sidan ön så jag närmade mig honom för att undersöka tekniken. La ner fisket och testade vad han gjorde. Inget ovanligt mer än att han körde med en i stort sett vit krok. Ja det har ju hänt flera gånger på Viken så jag satte på det vitaste jag hade och slog ett hål-stendött. Packade ihop och fortsatte dit där jag brukar avsluta och Matilda berättar om ett hål hon fått direkt hon kom dit. Borrade mig därifrån mot stora ön och fortsatt stendött. Fick på en Jämtkrok och fortsatte mot ön och efter ett par hål blev jag förvånad. Redan vid lodningen satt det på en abborre och så fort linan sträcktes satt en ny. 26 abborrar senare var det slut. Borrade ett par hål omkring utan resultat. Fortsatte mot ön och fick nån ströfisk här och var men allt sämre desto mer det grundade upp. Gick tillbaks i linje med 26-hålet och fortsatte utåt. Det gick tydligen en djupränna där som jag följde utåt. Fisk i varenda hål till slut men allt för sent. Skrapade ihop 127 abborrar till slut med vikten 3,1 Kg
Tettinen som i stort sett haft 3 bra hål skrapade ihop lite över 5 Kg
I övrigt var det Veteranerna som sopade mattan med oss andra.
Charles Fasth med 8,6 Kg och Börjesson med 7,? Kg var dagens högsta vikter.
Kul för egen del med avslutningen för jag hade ca 20 fisk efter de första 3,5 timmarna.
Förresten så var jag vinnare ändå. Bäst i bilen är inte att förakta speciellt inte då 2 av dem är Svenska Mästare varav en är regerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0