Havsfiske SM 2012

Åker i morgon bitti till Helsingborg för att fiska havsfiske-SM.
Verkar vara helt rätt att åka dit då det är mitt emellan busvädren som härjar såväl norr som söderut.
I morgen, lørdag 27.10.2012
TidVarselTemp.NedbørVind
kl 0–6 Klarvær.  Gjelder for: kl 0–6 0 mm Lett bris, 4 m/s fra vest
kl 6–12 Klarvær.  Gjelder for: kl 6–12 -1° 0 mm Flau vind, 1 m/s fra nordvest
kl 12–18 Klarvær.  Gjelder for: kl 12–18 0 mm Flau vind, 2 m/s fra øst-nordøst
kl 18–24 Klarvær.  Gjelder for: kl 18–24 0 mm Lett bris, 5 m/s fra nord
Søndag, 28.10.2012
TidVarselTemp.NedbørVind
kl 0–5 Klarvær.  Gjelder for: kl 0–5 -1° 0 mm Svak vind, 3 m/s fra nord-nordøst
kl 6–12 Lettskyet.  Gjelder for: kl 6–12 -4° 0 mm Flau vind, 2 m/s fra sørvest
kl 12–18 Klarvær.  Gjelder for: kl 12–18 0 mm Lett bris, 5 m/s fra vest-sørvest
kl 18–24 Delvis skyet.  Gjelder for: kl 18–24 0 mm Lett bris, 5 m/s fra sør-sørvest
Lugna vindar och kallt på söndagens morgon. HÄRLIGT !
Har även kollat in lottningen och får revidera min tidigare lista och välja ut 3 medaljkandidater.
Charles Fasth, Henrik Carlén och Sixten Dahlbom är tre troliga medaljörer. Får se hur väl det stämmer efter helgen.
För att jag själv skall lyckas skall jag först segra dag 1. Inte omöjligt men dag 2 blir det tuffast möjliga motstånd då jag får fiska i getingboet med flera av de tidigare medaljkandidaterna. Benny Johansson och hans son Henrik Carlén flankerade av Anders Henriksson och Niklas Kohlbeck som allihop kan ta vilken medalj som helst med sin rutin. De fiskar dock på samma sida bägge dagarna och kommer att fiska ner de övriga. Tror att Carlén går segrande ur striden men kommer ALDRIG att ge upp.
Glad att jag plockade masken i tid då det kom vintergrader som gör det omöjligt att plocka daggisar.
Har även beställt borstmask av Tomas som jag får levererade på båten. Så med Borstmask, Daggmask, Lysmask, Räkor och sill skall det nog räcka med beten. Får se bara vilken som funkar bäst för helgen. Det är ju bara musslor som saknas men det blir nog inte sådant fiske i sundet.
Kul att se i Svenstavik skall det vara blågrader så långt prognosen visar så snart får PEO och gänget ge sig ut på fruset vatten. Kanske även kan gå för Norsjöfiskarna ganska snart.
Matilda är hemma just nu innan hon åker till Spanien igen så jag hann få träffa henne en liten stund i alla fall.
Hon var ju i Åmål och fiskade i veckan som gick och har gjort en liten film om detta.

Kommentarer
Postat av: Peo Nilsson

Hej du. Kolla Svegs hemsida ISFISKE. Har sett is idag för tunn att gå ut på. Skitfiske på dig

Svar: Underbart att höra PEO.Hoppas vi snart får ses på isarna.
Leijon
Tomas Leijon

2012-10-27 @ 17:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0