Markus Enström vann höst-träffen i Örebro

Landslagsklara Markus Enström från Dalarna visade var skåpet skulle stå i Örebro.
Ett friskt strömmande Svartå-vatten var inga problem för Markus som går från klarhet till klarhet.
Förra helgen säkrade han sin plats i Landslaget med en total andraplats efter segrande Stefan Holst.
Denna helgen bemästrade han Örebros silver.
För egen del föll jag på eget grepp. Ringrostig på löjan och träskallig. Jag vet ju precis hur man gör men ändå gör jag det inte. Började som vanligt att mäska upp en plats för bottenfisk men hade gjort iordning 3 löjspön.
Visste innerst inne att det inte var någon mening att lägga ut bottenmäsk då det strömmade mer än befarat.
På 7-metaren med 10 gramsflöte kunde man få en drift på ca 10 sekunder och då strömmar det för mycket.
Började med ett Borlängetackel med ett par ryck i betet och masken borta. Nytt försök men inga napp.
Tog fram 2,5 metaren för att se om det var någon fart på löjan och naturligtvis var den det. Problemet var bara att hinna med att fiska på mäsket som kontinuerligt matades i. Fick lägga i mäsket på platsen ovanför mig för att få det på rätt djup på min plats. Mosade på med detta för att efter första godisbyttan med löjmäsk gå ut på botten. Där var det stendött. Trimmade igång nästa bytta och gick tillbaks till löjorna. Tappade dock massvis och missade många napp. Vet dock vad för fel jag gjorde.Spöet är avkortat för mycket och blir då för stumt så att löjorna går sönder. Tafsen för lång och löjorna kan gå på sightseeing innan jag reagerar. Efter halva tiden slutade jag mäska och fick då löjan till att nappa bättre men missade/tappade fortfarande för mycket. Hela ån var full med löj så det behövdes inte koncentreras mer. Man spridde bara ut dem med att mäska i strömmen. Petade ändå ihop 5,6 Kg och ger mig underkänt för dagen. Men nästa gång!
Jag får väl vara lite mer seriös om jag skall kunna hävda mig då det inte är några blåbär man fiskar emot.
Markus vann ju på över 11 Kg och Challe 2:a på 9,6 3:a kom Tom Östlund med Jesper Dyberg flåsande i nacken.
I övrigt en fin dag med soligt väder och trevliga kamrater att fiska med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0