Nya karpar på meritlistan

Var en tur till en gammal fiskebroder som köpt sig ett lantställe med en utgrävd damm på ägorna.
Dammen var inte alls stor men fisk fanns det. Tog matchmetet och fick fiska så grunt som det bara gick med 18-krok och pinkies. Fick snart svar på om de kunde nappa för det gjorde det för både Hjelm och mig.
De grannaste fiskar jag sett i alla möjliga färger. Man visste aldrig om det var en gul, orange, vit eller spräcklig fisk som nappade. Till och med fenorna var mycket vackra. Nästa gång blir det nog löjspöt med alla de minstaste grejer som jag har. Men kul var det för några av dem var lite större.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vet ju vad jag vill med och fiska när jag kommer hem!
Kram

2012-10-08 @ 10:26:33
URL: http://matildaleijons.blogg.se
Postat av: Peo Nilsson

Tomas. Det där är ingen karp.Det är en Guldfisk eller en stor Slöjstjärt

Svar: Jo Peo!Det är en karp och jag skall kolla upp namnet på den.
Hoppas att komma iväg och få flera av dem för de kommer att passa fint i akvariet.
Har ni fått någon form av is än?
Jag menar mer än i groggen.
Leijon
Tomas Leijon

2012-10-13 @ 17:30:59
Postat av: Peo Nilsson

Det snöade lite idag. Termometern har sjunkit under noll några gånger,så det finns hopp om IS.Blir väl premiäri slutet okt eller början på nov. Ha det Peo

Svar: Härligt att höra att det finns hopp om en ny vinter!
Tomas Leijon

2012-10-14 @ 21:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0