Program Skaraborg

Kommande årets fiskeprogram ligger nu inlagt på hemsidan för Kinnevikens Fritid. (länk till vänster)
I Programmet är allt inlagt utom Kinnekulleträffen då de ännu ej bestämt vilken helg det skall bli. De avvaktar Grums beslut om sin tävling så att de ej skall krocka. De är ju båda med i Vänerpokalen.
I övrigt är det mest förberedelser just nu. På Lördag och Söndag skall vi fiska SM i havsfiske i Öresund. En del mask har plockats men det kan nog behövas mer. Får hoppas bara att man hinner plocka lite till innan det blir för kallt för daggisarna. Matilda var ute igår och Trollade med Forshaga Sportfiskeakademi och fick 1 öring och en lax. Båda godkända 69 och 73 cm. Idag fiskar de Jerkfiske och Rebecka har redan jerkat upp 2 slempellar.
I Lördags var Albin ute med Evert (Henrik Jonsson) för att jaga riddare. Körde omkring i Dalbosjön men hittade först lite fisk utanför Naven. Lite jobbigt att åka på att filéa fisken då jag själv varken fiskat dem eller fick äta upp dem!
Flera trollare har varit ute i veckan med varierande resultat från bomfiske till fullt. Av respekt för de som lämnat in rapporter till mig så lägger jag inte ut dem här då det är vilda västern eller helt tyst i rapporteringarna inför träffen.
Glöm inte att ta rapporterna med en nypa salt då det är flera som kommer med missvisande information både innan, under och efter träffen. Kör på och ha kul när ni fiskar i stället. Själv skall jag ta en stund att knyta tackel och kolla på den gamle och havet som skall gå i repris nu på förmiddagen. Tacklena skall användas i helgens pillefiske i Havet där jag räknar med att plattfisken skall ha övertaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0