Kinnekulleträffen i morgon

Ja det är en späckad helg som stundar.
I morgon Fredag går Kinnekulleträffen i trolling av stapeln.
Som vanligt har de träffat in på en helg med kanonväder. Lite mulet på fredagen för att bli klarare och klarare. Vinden skall vara måttlig med en topp när träffen avslutas på Söndag med 7 sekundmeter. Bara att gratulera.
De tävlande kommer väl in som spädgrisar med sönderbrända ansikten i vanlig god ordning.
Även fisket verkar lovande. Många har varit ute och testfiskat med gott resultat så vikterna kommer nog att bli goda.
På Söndag arrangeras även den första metetävlingen i Västra meteserien i Lidan. Vädret kommer ju att vara samma där och fisket blir nog inte sämre än tidigare. Kan tippa på en segervikt på mellan 20 och 30 kilo beroende på humöret på fisken och om den större braxen kommit igång vilket jag tror. Kan dock ställa till det med en frostnatt natten mellan Lördag och Söndag men det är ju Lidan vi pratar om så det skall nog inte påverka speciellt mycket.
I helgen skall det även vara tävling på Gåxsjöarna i Jämtland. Har dock inte vågat kolla om de går att genomföra på Ulriksforsarnas hemsida (se länk till vänster). Om det går så önskar jag dem alla ett riktigt skitfiske.
För min egen del kan det bli så att jag är med nere i Lidan på Söndag om andan faller på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0