Kinnekulleträffen på fredag

Ja i brist på isar får man ju krypa till korset och ställa om till sommartid även vad det gäller fisket.
Vid den årliga vårstädningen med att flytta bort pimpelutrustning såväl privat som försäljningslager så passade jag på att montera ihop en bra samling med de customlackerade wobbler som jag tillhandahåller i butiken.
Det börjar bli en ordentlig samling färger men de är ju resultatet av att höra med ca 400 trollare vad de vill ha för färger. Börjar nu se bra ut på väggen så jag får väl sätta in en bild på några av dem.
Vackra färger på mina wobbler.
Många är de som har trollat upp både en och annan Lax och Öring på dessa.
Fungerar även bra till Havsöring, Abborre och Gös.
Har dessutom varit vinstgivande för segrarteamen i såväl Kållandsöträffen som Hällekisträffen.
Kommer nog att vara ganska upphausat denna vecka då Kinnekulleträffen börjar på Fredag och veckan innan skall det blåsa en hel del.
Naturligtvis så träffar de in vädret klockrent till denna träffen med och får bra väder nästa helg om inte lite blåsigt på Fredagen.
För de som behöver löja så finns det i Lidan nu men man får nog lägga ned lite tid om man skall fylla på förråden. Annars finns det en del på lager både klara och gröna.
Var själv nere och feederfiskade en stund nu på eftermiddagen och fick ett 50-tal björknor en brax och en mört.
Visst var det kul men jag saknar redan pimpelfisket.
Jonas Strid och Gunther Furtemuller var även de nere och blötte sina redskap. Jonas fiskade T.A.P medans Gunther fiskade bolo. Svårt att avgöra vad som var effektivast för dagen då alla fick någorlunda med fisk.
Kommer nog inte att bli något fiske för mig denna veckan då det troligtvis kommer en hel del och fyller på betesboxarna innan träffen. Det finns ju en hel del att erbjuda som kan ge en framskjuten placering i kommande tävling. Fisket är ju förhållandevis bra då fisken har varit fredad ifrån alla som vill fiska dem under vintern då isen (på Vänern) varken har burit eller brustit så resultaten skall säkerligen visa detta efter helgen.

Kommentarer
Postat av: Patric

Wobblerna ser verkligen bra ut Tomas, bra målat =)
Jag ser en del färger som jag vill ha....

2013-04-21 @ 19:04:23
Postat av: Jimmy Johansson

Tjenare lejon !
Hur ser strömmen ut i Lidan ?
Chokladvatten o 40 gr plattis eller anständig " normal" ström???

Svar: Efter förhållandena goda.Skaplig ström men vad det gör i plattflöte vet jag inte då jag inte har något T.A.P ännu.
Skapligt med fisk igång men mest björkna. Någon brax och mört med och lite löja i ytan. Om ni kommer hit så hör gärna av er så kanske jag kan komma ner. Antingen och fiska eller bara störa er.
Tomas Leijon

2013-04-23 @ 12:56:52
Postat av: Jimmy

Vi har DM på söndag samtidigt som västra metserien!
Kollar av läget på lördag!
Du kan messa ditt nr till mig om du vill?!
0723023375

2013-04-23 @ 17:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0