Förberedelser inför mete-SM

Nu på Lördag är det mete-SM i Söderhamn.
På fredag åker jag och Albin upp för att ladda inför tävlingen.
Vad kan man då tänka sig inför tävlingen?
Vattnat verkar vara fiskrikt på vår och höst men trögare sommartid. En skapligt jämn sträcka där seniordelen ser ut att vara på kaj och ett brett fiskeområde närmare havet. Vanliga metspön och rullspön får åka med för att gardera sig. Vad det gäller beten så blir det naturligtvis mask, maggot och majs som är det grundläggande i arsenalen.
Kommer att ha med mig egna lysmaskar om det blir sådant fiske men jag har även blivit uppskrämd av flera så det blir en burk blodisar med.
Tror att mört och abborre blir dominerande men inslag av brax och id kommer att bli avgörande i striden. Men detta vet jag ju inte utan får testa på tävlingsdagen.
Kul att det är så många ifrån Sverige som hör av sig till mig om fisket där trots att jag aldrig varit där.
Har dock fått ett par tips om hur fisket kan vara och det verkar som att det bara är att köra på.
Denna gången behöver man ju inte tänka på vilket mäsk som funkar bäst i förhållandet.
Utrustningen blir nog 50 kilo lättare än vid det internationella och det är ju skönt.
Längtar mig dock 3 månader längre fram då det räcker med skrylla och isborr för att ge sig av på fisket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0