SM i morgon

Ja i morgon är det dags igen.
Jag, Challe, Daniel och Mikael skall åka till Norrköping på Svenska mästerskapen i Internationellt mete.
Tävlingen pågår Lördag-Söndag och fisket verkar vara ett fiske som passar mig.
Är dock mer ödmjuk i min kaxighet då fisket i Söderhamn tog mig ned på jorden.
Visst fanns det braxen på hela sträckan men jag fick inte en enda!
I Norrköping skall det finnas lite mer och denna gången så mäskar vi också så det blir ju helt andra förutsättningar.
Ödmjukheten kommer även av att jag aldrig varit där förut men enligt vad jag har hört innan så skall det vara precis som vanligt och inga konstigheter mer än att det är djupt fiske som troligtvis gäller.
Har förberett mig så väl jag hunnit och det verkar som att allt är packat och klart in i minsta detalj.
Lysmaskarna är sållade och luftade. 6 kilo mask står packat och klart. Mäsket i byttorna. Spöna i fodralet.
Keppnetet ligger i carryallen. Spöstället likaså
Vad kan gå fel?
Verkar som att jag tyvärr inte får fiska mot Jörgen denna gången men men det blir någon annan gång.
Kanske jag får sitta på samma sektion som Kristian Ekman i stället.
Vore ju kul att få spänna musklerna emot idolen i Int-mete.
Om det blir Lilja på sektionen är det ju inte samma sak. Han är ju pimpel-idol!
Nåväl kul skall vi ha och man får se om man klarar av att plocka ned någon i hierarkin ett pinnhål.
Kvällen blir lugn med mat. Frugan fyller år så då skall vi grilla och ha det gott.
Får se till att ta lite bilder i helgen så att man kan lägga ut några.
Förhoppningsvis inte på segrarna för då får nog någon låna min mobil och hjälpa till !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0