Snöchock

Ja för dem som ännu inte har vaknat ännu så kan jag tala om att det är vinterväder nu.
Skall man följa tidningsrubriker så skall det väl heta snöchock, Rysskyla, Permafrosttider eller något annat absurt.
Jag säger att nu kom vintern.
Steve får ursäkta men jag trivs ändå med vintern. Så många fördelar förutom att man kan få pimpelfiska. Inga mygg, inga knott, inga fästingar, inga allergier mm mm.
Sen att det blir kaos beror på att de flesta är ovana med att köra i snö. På sina ställen blir det ju snövallar som skall korsas och gör man fel så blir det fel. Inget konstigt alls. Om någon glömt sätta på vintersulor så får de banne mig skylla sig själva. Fryser de så får de faktiskt klä sig lite bättre.
Att vädret inte är så gästvänligt idag gör ju att det blir desto bättre någon annan dag. Och då uppskattas bara lite bättre väder som helt OK. Detta blir bättre för alla i stället för att höra allt gnäll om vintern. Passar det inte så kan de flytta till något sydligare land, eller bli globetrotters och följa värmen.
"snökaos" utanför Örjan Bengtssons i Lidköping.
 
Att vi har bra snöröjning i Lidköping råder det ingen tvekan om. Det räcker att se när man kommer utanför kommungränsen. T.ex Götene. Där är det nästan obefintlig snöröjning. Men de satsar väl sina pengar på något vinstdrivande som medeltidens värld i stället. Ännu ett korkat beslut av kommunledningen där.
De skyller ofta på att det inte finns snöröjare att tillgå men de har fått offerter från företag som kan ställa upp med såväl maskiner som arbetskraft.
Själv har jag varit säng/soffliggandes hela veckan då en knepig förkylning tagir över min kropp. Är dock bättre nu men för egen del blir det inget pimpelfiske för mig i alla fall på Lördag. Behöver känna mig säkrare i kroppen så att man inte knäcks. Har heller inte hört något ännu från Närkingarna angående helgens fiske men troligtvis avvaktar de med information. Dels pga att de måste kolla isarna samt att de måste vänta ut Sven som troligtvis härjar hela fredagen hos dem. Jag förstår om de inte vill ge sig ut för att testa isar i detta vädret för det är ju inget myspys precis.
Så snart jag har fått info så lägger jag ut angående helgens tävlingar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0