Anten och Åsunden i helgen

Nu i helgen kommer det att gå 2 st tävlingar anordnade av FK Knallen.
På Lördagen är det på den anrika sjön Anten väster om Alingsås. Fisket på denna sjö är ganska lynnigt för att ena gången vara öken och nästa gång alldeles, alldeles underbar!
Normalt sett brukar men fiska efter lite större fisk då det är en fiskrik sjö om man kommer rätt. Många gånger så är en balanspirk att rekommendera. Den kan ju påminna en del om Grumsfjorden men troligtvis inte så gott om småfisk som i Grums. Vart man skall gå i sjön vet jag inte för jag har endast fiskat där 2 gånger och fått skapligt i en liten vik. Kommer nog bli att gå dit i morgon med om man inte hittar en djupkarta så att man har en chans att hitta grynnorna ute i sjön. Fiske kan bli på alla djup men det kan vara bra att ha pirk med lite storlek och vikt och inte vara för blyg i krokvalet. Vet många som aldrig kör med mindre krok än 12:or där men uppåt vet jag ingen gräns.
Detta är den 5:e deltävlingen i deras serie men alla är välkommna.
På Söndagen har de sitt DM på sjön Åsunden i Ulricehamn med utgång inne i stan Det kan bli kul fiske men mer om det i morgon för nu fick jag finbesök av Herr Ahlgren som skall hjälpa mig med min kassa-apparat.
Ses i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0