Daniel Blom bäst på Flämsjön

Dagens fiske bedrevs på Flämsjön Skara.
En disig morgon med nån minusgrad över natten gjorde parkeringen på Flämslätts kursgård halkig.
Bra påminnelse till alla att ta på halkbroddar innan start.
Började med att komma ut sent som vanligt. Fick då se de flesta redan på sina platser så att jag kunde undvika dem. Som jag trodde så var grundet i förstaviken belamrat med flertal fiskare så det var ingen mening med att stånga sig in där. Såg också vart flera startade på ställen som jag inte trodde kunde ge någon fisk men det är väl jag som inte kan pimpla. Gick så långt jag hann på utgångstiden och började innan "vassön" mitt i sjön. Hade för mig att det var en grundås där men det var det inte. Tji! Flyttade mig med 20 meters luckor mot vassen för att runda den på vänster sida. Provade då av djup mellan 1,5 och ca 10 meter . Vågade inte gå höger då det satt en annan galning där också med Benka-skrylla. Trodde då att han ville byta eftersom min var extra fin idag på premiären. Det värsta var nog att han drog fisk medans jag inte hade ett enda pet på grejerna vid denna vass-rundning. Såg Blom och Jompe som satt och drog på ena sidan och Ceder och Mister Groda satt och fläskade på den andra. Skam den som ger sig. Jag skall hitta egen fisk. Efter 2 timmar med endast 2 små abborrar i skryllan men flertalet mörtar som fått syna ovansidan av isen hittade jag en liten fläck där även jag fick fisk. Grannen bortanför jublade då han fått 2 st fina borrar. Gick längs med vassen bortåt och petade in en här och där. Sista timmen blev även den skral med 2 borrar och ett ruskande av en luns. 50 abborrar med vikten 1030 är inte godkänt här!
Vid invägning visade sig Daniel Blom som härskare av Flämsjön med endast ett par gram mer än Patrik Olsson. Tredjeplatsen tpgs av Henrik "Evert" Jonsson som stannat på förstagrundet och fått fina fiskar.
Satan också 2-1 till "Evert"
Herrseniorlaget vanns av Tibro SFK med knappa 11 Kg följt av Lidköping på drygt 9 Kg.
Starkt jobbat Tibro som säkert satsar på en Dubbel inför nästa års SM som enligt rykten skall gå på Runn i Dalarna. Kul vatten för det finns ju en hel del fisk där även om storleken är sådär.
På Kyrksjön i Bottnaryd var Andreas "bloggmaster" Möller starkast och vann på drygt 3 Kilo.
Nästa helg blir det serietävling med Knallen på Lördagen och DM 2 på Viken på Söndagen.
Kommer säkert att bli bättre fisken nästa helg med bättre vatten som kan i varje fall passa mig bättre.

Kommentarer
Postat av: Patrick E.Olsson

Det måste ha varit fjädermyggen som gjorde det;) skämt å sido, det var 2fläskhål där jag kunde sitta ifred och smyga med varpspö. Missade tyvärr 2 fiskar kring kilot på ren orutin.

Svar: Smyga och smyga. Jag såg hur du fläskade på flera hundra meters håll. Trots varpspö.De kallar mig falköga!
Tomas Leijon

2013-01-06 @ 21:02:31
Postat av: Patrick E.Olsson

Hehe, och jag som trodde jag var osynlig!

2013-01-06 @ 22:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0