Tolken idag.

Det var en kylslagen morgon på sjö Bredaredgården idag.
19 friska minusgrader fick hela landskapet att se ljuvligt ut i sitt skimmer.
Kom sent ut som vanligt men hade heller ingen brådska då jag valt ut en ny offerplats för mitt fiske. Förra gången gick jag så långt jag hann åt höger bort bland öarna för att inte ha napp den första timmen. Avslutade då mitt på flaket ihop med Albin och Micke för att knepa ihop 4,2 Kg. Tänkte mig att hit är det nog många som går så det skiter jag i. Valde istället att gå vänster om Vindön för att leta grundkanter på denna sidan. Här hade jag ju aldrig varit. Gjorde 15 hål innan jag fick första nappet. en 150 grammare fick åka hiss en våning upp. Hade gjort 50 meters luckor men valde nu att korta ned dem. Nästa hål gav 3-4 fiskar. Fortsatte att borra runt denna fläcken och såg att de drog fisk på åsen mellan starten och Vindön, samt att de fick lite fisk ännu längre bort utanför en ö. Bestämde mig för att stanna kvar en stund eftersom det var fin storlek på fisken. Såg att en efter en som satt längre bort gick ifrån. Och när Engvall kom förbi hade han endast 4 fisk. Bra att jag inte gick vidare då det nappat dåligt där. Fortsatte i mitt område och brände en fin fisk. Nytt lock och ett ordentligt lyft i 55:an men ingen där. Nytt lockryck nytt lyft men fortfarande ingen fisk. Lyfte upp för att konstatera att kroken var väck. På med en ny i storlek 10 med 2 maggot på men fisken var borta. Fick lite ströfisk men inte lika bra längre. Gick ned på tafs med blodis för att konstatera att det fanns småfisk kvar. Harvade lite väl länge i området med allt för lite fisk innan jag bestämde mig för att flytta. Gick iväg till en mindre klunga 10 minuter bort. Var inte mer än en kvart kvar då jag körde ned tafsen på ca 8 meter. 2 Lockryck och ett litet duttande så krokade jag första. Ned igen och dunkade i botten med ett efterföljande lockryck och ett dutt - nästa fisk. Fick närmare 1,5 Kilo i det hålet så det blev ju en bra avslutning. Vägde in 5,6 Kilo vilket blev godkänt för dagen. 5:e plats och bara enstaka gram från att tvåla dit självaste grod-kungen. Men viktigast av allt 3-2 i matchen mot Evert
Högsta vikten i min klass var 6,8 Kilo medans A-klassen vanns på 7,8 Kilo
I morgon är det Jogen som gäller så det får bli en rokad i spöna och pirkarna så att man kanske kan få det till att fungera där. Både skillnad på djup och snittvikt på fisken.

Kommentarer
Postat av: Patric

Vilka segrade i respektive klass?

Svar: Kolla på Knallens blogg.
Tomas Leijon

2013-01-19 @ 20:15:02
Postat av: Ahlgren

Grattis till ny prisplats o nya points Leijon

Svar: Tack!Förhoppningsvis kan jag skärpa mig så att vi kan bli kombattanter nästa år i finrummet.
Dock hoppas jag att vi fortfarande är vänner. Annars får det bli läggmatcher framöver.
Tomas Leijon

2013-01-19 @ 20:33:09
Postat av: Patric

Det gjorde jag, så snart de hade publicerat resultaten. Tack ändå...

2013-01-20 @ 19:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0