Åter till Väst-kusten

Nu har vädret stabiliserat sig så det är värt att vara på kusten igen.
Drog ned med vagnen till Kungshamn men Solviks camping var fullbelagd. Fick köra vidare till Wiggersviks camping. Har bara legat här en gång förut och visste inte så mycket om denna campingen.
Efter hämtning av Matilda tändes grillen och jag gick på upptäcktsfärd.
Gick igenom campingen och över ett berg där jag hittade en intressant vik. Ställde mig och rå-spann med ett skeddrag med resultatet två brutalhugg och två följare. Den ene var en tjugo centimetare medans den andra var en riktigt fin havsöring. Kul resultat på en sådan kort tur.
Gick allihopa tillbaks hit efter grill ingen med större arsenal med oss.
Två spinnspön och ett match-spö som naturligtvis betades med Toftamask. Såg en del vak men huggen uteblev Fick till slut ändå en makrillar på spinn-spöt. Ser lovande ur för morgondagen som skall bli vackert väder med klena vindar. Får nog bli en morgontur innan frukost i morgon innan alla bad-djävlar stör för mycket.
Det ser lovande ut eftersom det var en hel del skarp.sill som gick omkring i stora stim. Får nog bli till att ta med flug.spöt i morgon med så man får testa om ränderna har gått ur eller inte.
Längtar tillbaks till Storån i Dalarna dit jag inte varit på sju år.
En slitsam batteriladdare som inte går av för någon hacka i djupaste Småland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0