Vad händer i Orsa?

Jag gör ju det mesta fel när jag fiskar i Lillån.
Maggot som skall vara det bästa betet här har jag ju lämnat hemma och får hålla mig till Tofta-mask.
Resultatet blir ju att jag bara får en massa braxen. Det intressanta med dessa är att redan de små 3-4 hektos bra arna är guldfärgade. I Lidan får de ju inte den gyllene färgen förrän de har kommit över kilot.
På dagarna blir det hud-stekning så att man håller värmen natten igenom.
Den stora lampan de har i Orsa är som en laserstråle med en ordentlig beamer som slår på sin vaporizer och förintar molnen så fort de kommer i närheten. Numera är jag vändstekt.
Fisket då?
Ja det har blivit en massa braxen med topp på halvannan kilot för att spetsas med några abborrar och mörtar.
Ingen sutare ännu men i morse hörde jag ett hemtamt smackande på bryggans insida och så länge det finns liv finns det hopp.
Noterbart är dock att när solen ligger på blir det endast småbraxen som nappar och di grove uteblir helt.
Greven plingade också när han utförde min favoritsyssla- åka bil. Väl passade han på att massa sig förbi campingen samtidigt. Han påstod också att han har släkt som pratar mer än han. Men det får man tro om man vill.
Aftonens pass har jag återigen dragit peg 5 men skall även testa sluttarmen av Lillån där jag lagt ut lite mäsk för att testa.
Undrar även hur min pimpelidol Lilja klarar av detta fisket. Jag har inte sett en enda loja här.
Han kanske har dresserat småmörten att agera löja i brist på annat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0