Orsa match open

Då var prologen avklarad i Lillån.
Gick ned på morgonen för att mäska upp inför stundande fiske.
Tog med mig matchspöt och lade ut med mask samtidigt som jag feedrade ut mäsk på platsen. Jag hade ju turligen dragit peg 5.
Under tiden jag feedrade gled flötet åt vänster och genast nappade det en brax. Den klev av precis när jag fick se den.
Kastade bort feedern och fick kasta det sista för hand. Nådde precis med överhandskast och fick ut allt mäsk.
Fiskade en timme innan jag gick tillbaks för att äta frukost. Hade då fått 3 abborrar och 7 braxar. Vem var det som sa att det är svårfiskat i Lillån?
Tyckte resultatet var helt OK och undrar hur det blir när masker fått verka en stund. Det var en hel del fin fisk uppe och vältrade sig så det bådar ju gott. Får se när nästa pass blir. Det tar ju säkert 3-4 minuter att gå dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0