Andreas Möller sopade banan med hemmafiskarna på Vristulven

Dagens fiske på Vristulven blev en trevlig tillställning.
Leif Svensson hade arrangerat en bra tävling och rekommenderas att göra det igen!
Sölade lite medvetet i starten för att låta alla gå ut till sina platser så att jag kunde ha startviken för mig själv.
Mikael Andersén kom ju i vanlig tid så han gick ut på isen samtidigt som mig. Vi gick och sölade för att få tiden att gå fram till start och jag passade på att tipsa honom om några hotspots i sjön om det skulle vara tomt där vi var. Mikael började lite närmare udden än mig och började hala direkt. Själv fick jag endast nån fisk i varje hål men inte mer. Blev av med pirken i början på en fisk men den var nog inte så stor utan jag hade inte knutit om linan på ett tag och får skylla mig själv. Såg att Micke fortsatte att hala så jag drog mig sakta därifrån. Fick ingen vidare snurr på dem men märkte att gick man djupare blev fisken större men färre. Fortsatte tillbaks mot starten i sakta mak då mäster Börjesson kom och talade om för mig att jag satt helt fel. Han tipsade mig att byta område så jag gick efter en stund dit. Efter ett par bomhål trodde jag inte att det var en bra ide men sen träffade jag på ett grund med lite fisk. Fick till och med någon som närmade sig hektot. Fortsatte inåt mot en sten som Mäster tipsat mig om men det var tydligen fel sten. Det finns ju en hel del stenar i sjön. Fick ändå mitt bästa hål där med 25 fiskar i på 70 cm vatten. Kul fiske när fisken sitter i handen direkt. Vägde idag in 3,8 Kilo som normalt är en bra vikt på sjön men i år var den nog medel. Har ju dock testat ett område jag själv inte fiskat på speciellt mycket trots att det var "hemmasjön" när man var med i Götene SFK. Tror nog inte det är någon i Götene som pimplar längre så det var bra att byta klubb.
Andreas Möller som var på sjön för första gången lyckades göra alla fel man kan tänka sig. Till och med få mest fisk av alla. Bra jobbat Andreas!
En till som får ses som nybörjare på sjön är ju mannen med det långa visitkortet Patrik Ernest Grodan Tomten Olsson som kom på en andra plats. (han måste ju gjort alla fel han med?)
En annan som blev lättlurad idag var Anders Gustavsson som blev itutad att det fanns en massa grov fisk i sjön (jag såg ingen). Han kontrade med att dra upp en abborre på nästan 8 hekto. Detta blev tävlingens största fisk. Grattis Anders! Börjar bara bli en ful ovana av dig att endast vara med på de tävlingar som det är pris till största fisk och sopa hem tävlingen.
Sist men inte minst. Leijon-Evert 14-2 Kom igen nu Henrik! Du kommer väl gå fram som en Ångvält i Jämtland?

Kommentarer
Postat av: Patrick E.Olsson

Dom nya visitkorte. Kommer att tryckas på A3 papper:) 403 aborrar idag trots att jag hade 30 efter ca 1,5h. Lyckades virvla igång flera hål och lyfta fisk från 3m till att dra i handen. Men den där Möller har ingen respekt för dom hemmastadda:)

Svar: Nä, ingen respekt alls!Och inte heller nybörjarna som inte är uppväxta med fisket på denna sjön!
Tomas Leijon

2013-03-17 @ 17:58:35
Postat av: Henrik

Det kan du lita på att jag kommer försöka göra!

Svar: Så ska det låta.Peter Settman.
Tomas Leijon

2013-03-17 @ 21:08:39
Postat av: Andreas N. Möller

Haha! Jag vet inte varför folk gnällde på sjön Vristulven... den är ju kanonbra! ;)
Bra jobbat att virvla upp 6 kg på 2,5 h Patrick!

2013-03-18 @ 19:27:55
URL: http://knallens.wordpress.com
Postat av: bralle sr

det är nog dåligt med pimpling i Götene SFK,
vi borrar nog mest.

2013-03-19 @ 12:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0