Vänern levererar!

Tog mig ett litet morgonpass på Vänern idag.
När jag gjort mina sysslor inför Jämtlandsresan så blev suget för stort.
Plockade fram skrylla och borr . In i shoppingvagnen och iväg till Vänern.
Hade fått tips om att Lötefjorden var skaplig dagen innan så kör i vind jag testar. Har inte varit där på 18 år men jag hittade fram ändå. Väl framme såg jag att shit! Halkbroddarna ligger i den andra bilen. Det var bara att jalka ut på blankisen bort mot där jag senast hade fint fiske. När jag kom fram satt storfiskar-Anders och ett gäng till som var ute och finfiskade. Svarvade ett hål ett hundratal meter innan jag kom fram till dem napp direkt. en hektosabborre och 2 saftiga mörtar. Fortsatte ut i gattet och fick ett hål med 6 matabborrar. Fortsatte runt i området och fick lite blandat med fisk, fast bara abborre. Kom man på dem så small det bara och balansen åkte i. Fisken var som tokig när de väl var framme men de var lika snabbt borta som de kommer. Största borren vägde styvt halvkilot så det var lite förvarning om kommande helg.
Kommer nog att bli en liten morgontur i morgon med. Fast då vill jag ha Ronja med mig så att hon får känna på lite riktig fisk innan det tar slut här nere i Södern. Blir en kort tur med sparken så slipper hon gå och kan koncentrera sig på fisket i stället. Sen får det bli att packa bilen inför stundande resa.
Hoppas bara att vädret är snällt under påsken så att vi får ett par veckor till på Vänern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0