Matildas första i Thailand

Efter en veckas vistelse på Gilham Fishing Resort fick äntligen Matilda och Erik tillfälle att själva få fiska.
Efter en stunds fiske fick jag samtal från Matilda som ville retas lite med Pappa.
Efter en stund slår hon på kameran och visar mig hur det ser ut i omgivningen live. Såg ju inte speciellt äckligt ut.
Hon gick en sväng med kameran så att jag till och med fick se en Arapaima gå upp och ta luft intill en vass.
Rapporten i övrigt där de satt under parasollen var ännu inga napp men flera fiskar som simmade på linan.
En stund senare fick jag ett SMS som löd: Har tappat en som var STOOOOOR och grejerna gick sönder.
Åkte iväg till jobbet och en timme senare fick jag ett samtal från henne. Nu har jag fått en fisk här.
Resultatet blev en Arapaima på 40 Kilo. Det är ju inte koskit det inte.
Bara att gratulera dig hjärtat. Bra jobbat som vanligt.
Matilda med sin första Arapaima tagen på Gilham Fishing Resort i Krabi Thailand.
 
Själv fick jag nöja mig med att rullspöfiska i Lidan.
Skulle testa av utrustningen och skaffa mig lite självförtroende inför stundande SM.
Valde Daniel Bloms plats men satte mig på motsatt sida av ån. Började med att feederfiska i en timme med 3 björknor som resultat och en bortkastad feeder.
Övergick till matchmete och fick- inte ett enda napp.
Har en del att rätta till innan helgen men nu är snart hela förberedelselistan full.
Taskigt genrep- check
Fastna i alla växter i närheten- check
Göra sönder tacklen- check
Sprida mäskbollar i ett synnerligen INTE centrerat område- check
Ont om mask- check
Urusel på att kasta med match/feederspö- check
Ont om färdiga tafsar- check
Ja nu kan det ju bara gå bättre så det blir säkert SM-guld!

Kommentarer
Postat av: Storm

Grattis Matilda till en superfisk.
Sicken Bamsekram du kommer att få när medaljen hänger runt halsen :-)
Hae't Gött !

Svar: Ja du Jörgen.Gäller det mig med om jag nu skulle råka få någon medalj runt min hals.
Jag fick ju säkert en björkna på över 50 gram senast.
Ses på Lördag.
Tomas Leijon

2013-05-29 @ 10:37:11
Postat av: matilda

Tack för allt pappa!
Ny uppdatering på bloggen förresten! Lyckades få igång internet.
Puss, saknar dig

Svar: Tack själv Matilda.Du är allt en underbar dotter.
Vi saknar dig med men väntar in dig tills du är färdig i Thailand.
Sköt om dig och hälsa Erik.
Nästa gång du åker dit får du nog inte åka själv. Vi är fler som vill dit.
Kolla upp vilken bungalo vi ska ha.
Tomas Leijon

2013-05-29 @ 15:22:29
URL: http://matildaleijons.blogg.se
Postat av: Storm

Tomas !
Kramen o medaljen var naturligtvis avsedd för dig, helst eftersom du har Lilja som idol ;-)
Hae't Gött !

Svar: Den kramen kan bli kladdig eftersom det skall finnas gott om braxen.Men i detta fallet tar man nog inte braxarna på volley och bröstar ner dem i keepnetet.
Tror inte grejerna pallar för det.
Hae`t Gött du med så ses vi i morgon.
Det kan ju hända att jag ringer dig i morgon bitti!
Tomas Leijon

2013-05-30 @ 13:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0