Vad gör man inte för barnen?

Man skall uppfostra barnen till vad man hoppas att de skall bli när de växer upp.
Fort går det också.
Ena dagen ligger de som ett skrikande kolli i barnvagnen och är bara vakna när man helst vill sova eller göra något annat för att helt plötslig vara stora och fara land och rike kring för att upptäcka Världen.
Och inte räcker det då att åka till grannbyn för att titta på något "stort" som händer som en kobingo eller liknande.
Nej fint skall det vara se.
Att de sedan blir bättre på att fiska än en annan får man ju ta som en fjäder i hatten att man har lärt ut något riktigt.
Jag får skynda mig att få ett SM-guld innan Ronja tar ett så att jag inte blir sist i familjen.
Albin har ju redan ett par stycken och var före mig att peta ihop mer än 10 Kilo på en pimpeltävling.
Ronja tog sin första SM-medalj 6 år gammal.
Matilda har medaljer av alla valörer och har fiskat i landslaget i både Norge och Finland.
Och nu har hon även kommit fram till ett drömställe som vi nog alla skulle vilja komma till.
Gillham Resort i Krabi (Thailand)
Ett ställe där några Engelsmän driver en camp med de fiskar många drömmer om att få.
Fisken trivs som Tigrar i djungeln och växer till sig ordentligt.
Talade med Matildas resekamrat Erik igår på Kastrup och han har ju varit där tidigare en gång. Då som en tanig 14-åring.
Under denna dagen fick han 9 fiskar av 5 olika arter och den minsta vägde då 15 Kilo.
Den största mäktade han inte att få upp då det var en Arapaima på 240 Kilo. Ja nu är det Kilo och inte gram vi pratar om.
Fiskarna växer ordentligt i dessa dammarna och de fiskar som då var 15 Kilo väger numera 35.
20 Kilo viktökning på 3 år är ju inte så lite.
Erik kommer säkerligen att ta någon större fisk än förra gången och Matilda kommer säkerligen att vara först i familjen med en över 10 pannor.
Erik har ju lite att leva upp till då han växt upp i fotspåren av Luis Rasmussen som inte behöver någon vidare introduktion.
Önskar bara att jag själv fått chansen att åka med men nu är det ju tyvärr inte så. Får hålla tillgodo med att meta i Lidan och åka till Växjö på mete-SM under tiden.
Kolla gärna in Matildas blogg (länk till vänster) där hon redan lagt in lite bilder ifrån campen.
Kommer nog att lägga in lite när jag väl får några bilder av henne.

Kommentarer
Postat av: Patric

Då värdesätter jag vild fisk mycket högre. Dessutom ska rätt art vara på rätt plats =)

2013-05-21 @ 23:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0