Mormuska överlägset på Tallsjön.

Över 70 startade på denna lilla trevliga skogssjö.
Skapligt med juniorer för den delen med.
Skapligt väder med västliga vindar och blankis på 15-20 centimeter.
Gick bort åt vänster så långt det gick för att få lä. Brukar ju vara ett bra ställe att fiska på. Laxen som är en duktig fiskare och har vunnit där ett par gånger skulle dock gå till höger för att prova något nytt.
Vi var 22 stycken som startade i änden och efter 4 hål hade jag fått en fisk. Gick snabbt tillbaks och bakfiskade och fick tjugo borrar. Nästa hålet ytterligare tjugo och tänkte att nu är jag på gång.
Klungan kom närmare och fisket dog ut. Borrade ett par nya hål med någon enstaka som resultat direkt vid nedsläpp.
Stack förbi klungan tillbaks mot starten men fick endast en pinne på denna utflykt. Tillbaks förbi klungan för bakmete i gammelhål.
Så fort man borrade avtog fisket så fisken var lite borrskygg.
Gick man i gammelhål fick man fler. Såg att det plockades en del på Mormuska men vägrade detta då jag höll jämna steg med dem.
Vid invägningen hade jag skrapat ihop 2,6 kilo. Detta räckte inte till pris plats då sista priset var till åttonde man på 3,4 kilo.
Värst för dagen var mordiska fiskaren Mats-Arne Axelsson från Sveg med 5,9 kilo. Vestlund från Sveg vann seniorklassen på 5,1 kilo.
Andersen petade ihop 2,4 kilo och Pelle Ernst var en lycklig isdebutant.
I morgon toppar vi gänget då Albin skall komma upp i kväll inför morgondagens drabbning på Gryveldannen.

Kommentarer
Postat av: Loe

Då blir du farlig ska du se skitfiske på dig och håll dig till färgerna vi visa dig.

Svar: Jo den kroken funkade.Synd bara att jag inte tog fram larverna i tid.
Tomas Leijon

2013-11-30 @ 18:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0