Göta kanal i morgon igen.

Då var det dags att inleda Skaraborgs DM-serie i internationellt mete.
Lagtävlingar har blivit Lidköpingsklubbens melodi detta året men det är en hård fight med Tärnan o-avsett vart det är.
För egen del så har jag förhoppningar på vem i Tärnan just jag skall möta och vissa väljer jag bort. Askolin som just nu fiskar MÄSTERligt kan jag låta bli och låta någon av essen med de långa spöna möta. Thörneling har nog lagt in en formtopp så honom skippar vi med. Pelle Hagman saboterar ju mitt fiske om jag får igång det genom att släppa gäddor över mäskplatsen. Kvar finns då Pierre som jag hoppas på skall bli min antagonisy i morgon.
Vi fiskade lika bra eller dåligt i serien och jag tror att jag fick se mig slagen på vikt så nu skall det vara pay back time. Har hotat honom redan att det krävs över 3 kilo för att slå mig i morgon om mina teorier stämmer. Han fiskade ju bra senast där även om han inte fick upp alla fiskar han fick men han har nog legat sömnlös sedan dess och löst ekvationen hur han skall få dem ända till nätet.
 
Taktiken kommer att bli som senast med lite ändringar. Urban soil i grundmäskningen men den skall bantas denna gången genom att rata de ingredienser som jag själv tror störde. Mixad majs och kakao försvinner. Mindre med jokers men kanske lite mask i istället. Får se vad känslan säger i morgon.
Till löjan blir det samma taktik men jokersen har flyttat över hit och denna gången finns löjmäsket med.
 
Undrar bara om dagens nederbörd som var av det ordentligare slaget kommer att påverka fisket i morgon och i så fall hur. Här hemma i byn så var det 5 timmar skyfall som gjorde att dagvattnet steg så pass mycket att de hus med källare fick dagvattnet upp till 30 cm i källaren.
Toftabäcken ser ut som ev vilt strömmande Ganges och steg i stort sett upp till vägen och det brukar vara 4 meter lägre.
 
Intressant att se i veckan att på termometern var det bara 1 siffra 2 dagar i rad. Vi är på rätt väg.
Svanarna oväsnas när de flyger söderut och det är nog PEO som satt fart på dem uppe i Svenstavik en morgon han släppte sin morgonfjärt. Nej just det, det var ju Steve som var Skalle-Per. Så svanarna kommer nog ifrån Norsjö.
Som hjälp till att kyla ned vattnet så kom det i Mellby strax utanför Lidköping så mycket hagel att hela marken var isbeklädd.
 
Nej nu är det dags att vila upp sig inför morgondagens drabbning.

Kommentarer
Postat av: Peo Nilsson

Det var nog min rap som skrämde dom. Bara 2 grader igår kväll. Skitfiske på dig, o glöm inte : LÅÅNNGGAAA SPPÖÖÖÖN

Svar: Det vet du!Så långa jag har.
Tomas Leijon

2014-08-16 @ 22:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0