Skaraborgs DM-serie avslutad.

I och med dagens fiske i Göta kanal Töreboda så är årets DM-serie avslutad.
Att Rosenkvist skulle vinna den stod ju klart sedan innan men resten av platserna stod öppna.
Började dagen med att blanda upp mäsket och knyta ett par nya löjtackel. Det där med cupping kit blev det inget av med för eltejpen var slut. Bollade ut min jordblandning mestadels på 7-metersplatsen med lite uphottat på andra sidan för rullspöfiske.
 
Starten gick och jag lade ut 7:an och det nappade direkt. En liten mört hängde med halv-vägs men klev sedan av. Nästa utlägg och ytterligare en bommad fisk. 3:e utlägget och det dyker igen och jag krokar en braxen. Funderar på vägen in om jag skall håva eller inte. Men hann inte tänka klart innan även denna tappades. Satan, 3 utlägg och 3 missade fiskar men det nappar ju i alla fall. Sabla fjollkrok!
Efterföljande 20 utlägg gav inte ett enda napp. Gick över efter en stund till löjfiske och kunde raskt räkna in mina första fiskar. Efter en timme hade jag kommit upp i 19 löjor och beslöt att testa de andra platserna. Fick ett par små abborrar och mörtar på 7:an innan jag la ut matchspöt. Första driften en abborre. Ut igen och det dyker direkt. Ännu en abborre. Jaha tänkte jag, var det så lätt att de bara stod på andra sidan?
 
20 utlägg till utan napp insåg jag att det bara var en lyckoträff. Tillbaks och trätte på långspöna med magert resultat. Tillbaks på löjan en stund och fick 16 till. Men tyckte inte det var tillräcklig fart på dem så jag gick ut och försökte tjata upp lite bottenfisk. Körde lite väl länge efter dem men då jag inte såg någon löja så fortsatte jag. När det var 8 minuter kvar gick jag på löjan igen och hann få 7 till. Storleken var helt OK och farten betydligt högre än på bottenfisken. Så jag hade krupit till korset men det var inte helt rätt kors. Jag skulle ha inriktat mig på bara löja eller i alla fall mestadels löja då bottenfisken inte var med i samma tonart som mig.
 
Blom på A-sektionen visste i alla fall hur man skulle göra för dagen och vägde in 3,8 kilo och vann sin sektion och blev 2:a i serien. Mikael Hjelm börjar komma överens med sitt jätte-långa spö och vann B-sektionen på 1,6 kilo.
Själv hade jag knappa kilot och inkasserade ännu en 4:a och en total 8:e plats i serien. Kan vara min sämsta placering någonsin men nu kan det ju bara bli bättre. Har planen klar inför nästa helg på samma ställe då första lagtävlingen går av stapeln. Får se vad man kan skrapa ihop då?
 
Placerings lista Skaraborg med reservation för fel.
1 Patrik Rosenkvist
2 Daniel Blom
3 Pelle Hagmen
4 Charles Fasth
5 Jan Persson
6 Mikael Hjelm
7 Thomas Askolin
8 Tomas Leijon
9 Pierre Eriksson
10 Håkan Wallin
 
I årets lagtävling siktar vi på en topp-3 placering och det skall väl lyckas?
 
Dagen slutade gott i alla fall då vi blev överaskade av en Norsk jänta som dök upp på gårdsplanen efter det att Blom varit och hämtat henne på Landvetter.
 
Matilda kom hem efter sitt sommarjobb på Saltstraumen brygge.
Får välförtjänt nygrillat ihop med dagens segrare Blom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0