Chefen börjar bli "bossig"

Dagens tävling på Havsjön blev en kylig tillställning. På vägen upp varierade temperaturerna ordentligt för att börja hemma i Lidköping vara 9 minusgrader. I Gullspångstrakten var det blott 4 för att sedan ticka uppåt hela vägen tills vi mötte upp på tävlingsplatsen där det var 17 friska grader. Var på vissa ställen 21 minusgrader med men då satt vi i bilen så det räknas inte.
 
Ut från starten och fick reda på ett område där det skulle vara kuperad stenbotten och det lät intressant så jag gick dit och började lite avskilt från de andra. Längre bort på sidan av ön satt Mats och Möller med sina rena fina byxor. Fiskade mig in mot ön och i 3:e hålet tog jag upp och tittade på en fisk som lika raskt vände tillbaks ned i hålet. Fortsatte inåt och fick lite mer fisk och det såg lovande ut. När jag var inne på halvmeterdjupt vatten fick jag ett hål med 7-8 fiskar i och tänkte att nu har jag hittat melodin men det var egentligen bara att man skulle borra dem i huvudet så skulle det nog gå att få dem till att nappa.
 
Fortsatte tillbaks ut på djupare vatten och fick en riktigt grov fisk på säkert 45-50 gram. Men omkring fanns det bara myror att plocka och efter halva tiden hade jag 38 fisk mot Nilles 39. Men då kom Mats Pettersson till området och jag trodde först att fisken såg honom för det slutade nappa tvärt för mig och jag hade inte ett enda napp under en hel timme och fick dra mig ifrån området för att få något. Men det kunde ju inte stämma för Mats själv plockade på lite varstans så jag kom på att han hotade fisken med en flaska rotenon om de nappade på någon annans krok än hans.
 
Fick gå runt en större sten för att ryktet om Mats lilla flaska inte skulle ha nått fram och plockade upp ett par fiskar innan slutskottet. Fick ihop 47 fiskar totalt som vägde 830 gram som i varje fall räckte till att slå mannen med de rena byxorna. Värsting av Skaraborg/Knallen blev Anders Rotsén med 1,4 kilo. Heja Tibro!
Mats och Andersén kom även de upp på prisplats och Matilda vann Damklassen med sina 11 fiskar. Tyvärr var hon enda invägande dam.
 
Men Chefen får vi försöka bromsa upp för han delar inte med sig för 5 öre och visar ingen gästfrihet utan krossar allt och alla i sin framfart i år. 2,2 kilo räckte för att vinna och det är väl samma sak som en halv myrstack. För de flesta fiskar var av den mindre modellen idag men det var nog ingen som var förvånad över detta. Kul i alla fall att det var lite kortare att åka idag och man får lov att sova i sin egna säng.
Per "Chefen" Nilsson efter ytterligare en seger. Redan 3 denna vintern.
 
5 mil ifrån anordnade SFK Wasa en tävling där Morgan Rhen vann på 5,8 kilo. Både Challe och Börjesson blev 4:a i respektive klasser. Betydligt bättre viktmässigt på den sjön men vi hade en underbar dag då det inte blåste över huvud taget och var ändå ganska gott trots alla minusgrader. Man fick se en hel del äkarbrasor runt på isen samt att många sprang omkring för att hålla värmen.
 
Tack Nora för en fin dag på isen.

Kommentarer
Postat av: Sören Stange

Wasa med 12deltagare 23kallt Nora med 75 deltagare 17 grader kallt det år bara att välja?

Svar: Vi hade en fin dag på sjön och den räckte till för alla startande. Trodde jag inte vid utgången.
Tomas Leijon

2014-12-27 @ 15:08:33
Postat av: Storm

Nåja !
Undrar hur Sören hade info innan starten ?!
Nähäpp!
Här har det varit lite innedagar medans isen "väsnans" ute på Orsahavet, ett ljud jag saknat under några år ;)
Ser Gött ut till våren ;)
Hae't

Svar: Det låter fint det Jörgen. Bjud in oss på ett riktigt "fläskafiske" för det behöver vi.
Tomas Leijon

2014-12-27 @ 23:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0