Ulf Stenqvist Dominerade på Ullvättern

Årets sista pimpeltävling på Ullvättern i värmland blev en för de flesta en trög historia men det fanns fisk och det var "bara" att knäcka koden.
Ingemar med genomgång inför dagens förväntansfulla fiskare.
 
Själva gick jag och Ronja tillsammans med Blom söderut och skulle prova av "dansgolvet" som brukar generera lite större fisk. Blom började intill vassen för att se om myrorna var hemma men själv var jag inte riktigt intresserad av dem så jag och Ronja satte oss längre ut. Ronja startade mycket vasst och redan efter 2 hål hade hon nästan ett halvt kilo fisk fördelat på 3 abborrar innan vi själva inte hade ett enda pet på grejerna.
 
Fortsatte mot ön och fick en liten följt av ett gäng mörtar i bästa PEO-stil men då de inte räknades idag så var det bara att flytta. Fick någon enstaka loppa emellanåt och begav mig utåt igen. Efter ett par hål kom Blom som då inte fått nåt ännu och själv hade jag tröttnat på att det nappat så dåligt så jag sa no more Mr niceguy och släppte ned Vänerpirken med 10:ans krok på och gjorde de sedvanliga procedurerna. Ett par ordentliga knack i botten följt av ett par meterlånga lockryck och vips knyckte det till i spöt och en 2 hektos for upp. Ned igen och kände att det var mer fisk så det blev 1 lockryck till och sedan kom en fisk på 4 hekto upp. Rena Jämtlandsfisket. Jaha då var koden knäckt tänkte jag men efter detta var det bara enstaka fiskar som kom upp och då inte i samma kaliber.
 
När det var en halvtimme kvar kom Kalle med sin skoter och det blev nog dagens höjdpunkt när Ronja fick ta sin första skotertur med Kalle. När det gick som fortast känndes det som att kinderna skulle trilla av sa hon storleende.
En salig Ronja fick en åktur med Kalle hon sent glömmer.
 
Fiskemässigt var det inget överdrivet om man inte kom på rätt ställe vid rätt tidpunkt men det var några som lyckades. Sporadiska matfiskar fanns i många påsar och min vikt skrevs till slut till 1172 gram och en ca 10:e plats medans dagens segerherre Ulf stenquist med sina 3,9 kilo följt av Anders Rotsén från Tärnan Tidaholm på 3,4 kilo var i en klass för sig. Hoppet ned efter dem var till 3:e plats 1,6 kilo och sedan var det jämnt.
 
 
 
Årets sista segrare Ulf Stenquist kan inte annat än le efter dagens dominans.
 
Ronja Slutade på 4 fiskar som vägde 533 gram och det blir ju som ett magert Jämtlandssnitt men bra för området.
Ronja med sina 4 fiskar.
 
Nu återstår bara att önska alla läsare och fiskekamrater ett gott nytt år och vem vet? Snart kanske vi träffas på någon is nära Er.
På Lördag är det Baggtjärn i Storfors och någon tävling i Enköping som hägrar och på Söndag Södra Hyn i Värmland. Men kanske Knallens isspioner har spanat ut något hållbart fruset vatten så att vi kan börja tampas på närmare håll? För jag är tveksam till att Skaraborg kan hålla sitt första DM nu på Söndag.
Sköt om er och kör försiktigt i trafiken.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Claes

Dm tyvärr inställt tomas

Svar: Som befarat.Återigen en svart dag i pimpelfisket i Skaraborg.
Tomas Leijon

2014-12-31 @ 20:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0