Börjesson bäst på DM-pimpel version 2

Ja hela inlägget försvann så jag börjar om.
Dagens Pimpel-DM blev en ny upplevelse för många då det blev ett nytt vatten för många. Eggbysjön som är en liten sjö som gås över på ca 5 minuter samt Skärva-Långens Norra halva. Detta för att isen inte ens exsisterar på den södra. Många var nog kluvna inför valet av sjö då delen av Skärva-Lången är den bortre delen från den vanliga starten. Eggbysjön å andra sidan skall enligt rykten bjuda upp till skapligt fiske på mindre fiskar. Mitt val blev att äntra Eggbysjön då jag inte ville stressa Ronja till att gå för långt och så ville jag testa sjön under tävling. Jag hade ju fått en ordentlig genomgång av agent K då vi var på sjön för ett par veckor sedan och hab lärde mig allt han kunde om sjön. Vi avvaktade i starten för att låta alla andra gå ut och välja startplats först. Och när vi kom ut så såg jag att grundet var ledigt fast Benny var ju bredvid. Började medvetet närmare land för att fiska mig upp på grundet och väl framme på grundet fick jag 10 snabba små borrar. Fortsatte borra runt på grundet med varierad framgång i 2 timmar med bara ett fåtal fiskar i varje hål och små var dem. Rykten om trögt fiske även i Skärva-Låmgen gjorde att jag stannade kvar. Såg Branell som agerade mjölnare och körde väderkvarnen i döda viken så jag satte av för att se om man kunde lära sig att fiska hos honom. Borrade i hans område och fick - ingenting. Fortsatte bort mot Challe som även han satt och plockade och fick själv - ingenting. Fortsatte in i viken och in mot land och fick 4 fiskar. Gick då tillbaks till grundet med förhoppning om att de tidigare gjorda hålen skulle ha samlat fisk. Fick lite sporadiska fiskar innan jag klev av grundet och satte på en större pirk. Fick då lite på 10 meters djup. De var inte många men fortfarande små. Petade ihop 970 gram med låg snittvikt på fisken. Hade ingen över 30 gram.
Branell vann seniorklassen på 2,1 kilo och Challe vann veteran klassen på 2,2 kilo
Ronja och Matilda vann sina respektive klasser.
 
Bäst för dagen var Leif Börjesson Skara som med över 4 kilo var klart bäst idag.
Bra jobbat Leif!
 
Nästa helg är det R,S,T i pimpelfiske som skall gå på sjön Vristulven. Kontroll av isen sker på onsdag.
På söndag är det DM 2 på Lerdala-Lången med utgång Melldala-badet. Skövde kollar isen i veckan.
Bägge sjöarna levererade bra förra året med 7,5 kilo på Vristulven och Heikki Vuotolainens dominans på Lerdala med över 10 pannor. Reservsjöar är Ormsjön/Trädgårdssjön.
 
På tävlingssträckan på Runn rapporterar Pimpelsport att det nu har blött igenom i snön så nu kan det frysa till på SM-sträckan.
 
Får passa på att gratulera Mats "Gaisarn" Pettersson til guldmedaljen i Älvsborgs DM
Svårt att tro efter den starten på vintern som han hade men han hade väl mörkat formen uppe i Dalarna

Kommentarer
Postat av: matilda

Maila mig om du hittar resultatlistor. jag kan inte hitta de nu iallfall.
pokogis

Svar: De kommer ut på Skaraborgsbloggen så snart Ahlgren har fått dem av Skara SFK.
Tomas Leijon

2014-02-03 @ 11:35:10
URL: http://matildaleijons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0