SM-tips Pimpel.

Ja om drygt en vecka skall SM i pimpel gå av stapeln i Dalarna.
De skall ha möte angående genomförande eller inte idag Tisdag.
Som inbiten optimist så tror jag att det blir genomfört då det skall komma in minusgrader i helgen och ända ner så att det skall bli tvåsiffrigt i nästa vecka. Det viktiga är att isen inte går upp innan och det får vi absolut inte hoppas på.
Tänkte då att vi skulle köra det årliga pimpel-SM tipset om hur det går nästa helg.
Reglerna är enkla:
Gå in och titta i startlistan i samtliga klasser. Välj där ut en fiskare i varje klass. Även arrangör.
Skriv ihop ett mail till [email protected] där ni fyller i vilken fiskare i respektive klass som ni tror placerar sig bäst.
Eran fiskare får sedan göra jobbet och fiska till sig en så låg placering som möjligt och det totala resultatet räknas samman och blir din platssiffra.
Fyll i vem som har tippat med adress och skicka in den.
Om man väljer en i fel klass eller att personen inte kommer till start så får man i stället antalet startande i klassen +1
Så här gäller det att ha brett kunnande om de startande ifrån hela Sverige och förra året var det Daniel Blom som vann på 91 poäng om jag inte missminner mig.
Startavgift är valfri och sätts in på:
Pg 902090-0
Bg 902-0900
Detta är till Barncancerfonden och summan bestämmer du själv.
Om SM blir inställd så återbetalas startavgiften inte utan du har bara gjort en god järning.
Priset förutom den stora äran att bli Svensk mästare i SM-Pimpeltips förgylls av ett pimpelset från Kinnevikens Fritid.
Priset delas ut veckan efter SM och kommer att visas här på bloggen.
Några var så djärva förra året att tippa sig själva som vinnare och det gillar jag. Att det sedan inte räckte ända fram var ju synd för alla ska tro på sig själva. Till och med jag tror att jag själv kommer att vinna SM en vacker dag. (det gör inget om det regnar heller)
Om ni träffar på mig på tävling i helgen så kan ni överlämna eran spelkupong direkt till mig.
Räknar med att det blir Knallen på Lördag och DM Skaraborg på Söndag (sjön Viken)
Håll nu bara tummarna för att SM skall bli av. Era spelkuponger vill jag ha senast på tisdag den 18 februari så att jag hinner renskriva dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0