Ser bra ut inför SM i pimpel

Dystra rapporter från Skara SFK att även denna helgens pimpel-DM ställs in.
Knallen kommer dock att köra Lördag och Söndag men vilka sjöar det blir får vi hålla koll på antingen på deras blogg eller på telefonsvararen.
Även Värmland skall anordna tävlingar dagarna 2 och det är väl inte helt omöjligt att man far dit på Söndag.
Trevlig läsning inför pimpel-SM när man tittar i startlistan. Redan där så ligger Lidköping först i flera klasser. Stark fördel Lidköping!
Eller heja Tibro?
Håller på med förberedelser inför detta och har trimmat upp min och Ronjas skrylla då det räknas med plockefiske på SM även om de rapporter som lämnats vittnar om uselt fiske. Men det skall nog bli helt annat till SM:et.
Ronja har fått ett hål gjort så att hon inte behöver resa på sig för att stoppa ned fisken och en maggothållare fastsatt med kardborre bredvid så hon snabbare kan agna. Inte för att jag tror att det skall behövas agnas under SM-helgen men den kommer att vara bra att ha på många tävlingar både före och efter SM. Själv har jag monterat en maggothållare på samma sätt.
Upptrimmade skryllor.
 
Var även ute och tittade på Kinneviken nu i middags.
Trot om ni vill men det ver en pimpelfiskare långt ut på Vänerisen. Om personen i fråga bara är tokig, okunnig eller självmordsbenägen kan jag inte svara på men jag rekommenderar ingen att ge sig av ut på Kinneviken.
Personen sitter för långt ut för att kontaktas och jag kan precis se personen med hjälp av kikaren.
Hoppas bara han klarar sig in med för det är högst 2 dygn sedan som det kom små is-skärvor och drev ihop och ligger nu 5-6 Km ut ifrån Lidköpingsbeachen. Det ligger även ett tunnt lager snö på den så ojämnheter syns inte alls. Även Lidan har is-skorpa men där är nog isen bättre än på många ställen. Detta för att den lade sig efter snön kom.
Nu är det bara att avvakta och se vilken sjö som Knallen skall använda sig av och packa larver kvar.
Kör försiktigt och var vaksamma på isarna i helgen.
 

Kommentarer
Postat av: Åsa-Nisse

Lycka te i helgen.Själver blir det dubbewltävlingar i Småland i helge. Dm på sönda å klubbserie i möra.
De däringa handelementena sa jag ha fler av kamrat.
Hälsa lelltösa från mig.

Svar: Ta det vackert på isen.Våran Lördagstävling blev inställd.
Tomas Leijon

2014-01-24 @ 16:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0