Mera uppladdning.

I väntan på ett positivt besked norrifrån får man passa på att förbereda sig.
Vrålåket har fått på sig sin vinterpäls med dubbade däck som kronan på verket.
Som vanligt bytte jag däcken själv men senast var det förra ägaren som gjorde det och då gick det som det gick. Letade efter domkraften i bilen men den saknades. Fick då åka och köpa en ny och inleda arbetet. Hjulbultarna satt i stort sett fast allihop då det inte var insmort med någon form av pasta på gängorna. Ett litet tips är att lägga på kopparpasta eller grafitfett på gängorna så tål de det Svenska klimatet. Zinkpastan kan ni spara och lägga på näsan under påskpimpeln i stället.
 
När jag skulle ta det 4:e däcket sprack hylsan och en mindre ramsa som inte skrivs ut i text kom från mitt inre. Nåväl jag har ju en hylsa till och redan i första försöket spräckte jag även denna. Har all min försäsongsträning gjort mig aldeles för stark?
Fick åka iväg och köpa kraftigare verktyg och genast fungerade det bättre och även 4:e däcket blev bytt. Så nu är det bara att invänta det underbara beskedet man längtar efter så hett att det skall bli tävlingar i helgen.
Dubbarna på plats på ALLA 4 hjulen.
 
Kommer bli en körig dag i morgon då allt skall packas, bokas, jobbas och även ta sig till Orsa där det är tänkt att härbärgera under helgen. Ännu finns det plats kvar i stugan och de som hör av sig först har naturligtvis första tjing på en bed i stugan. Och Ja Pelle. Du är först av alla så klart.
 
Önskar så starkt att få återkomma till Stortandsjön där jag varit 2 gånger men bara en gång fysiskt och det gick bra bägge gångerna. Den fysiska gången var i fjol då jag knepade ihop 6,9 kilo och en 4:e plats i det starka startfältet det var så är jag helt nöjd med det. Hade fiske de första 2 timmarna men då jag vägrade fiska tafs blev jag ordentligt akterseglad av Lill-Thomas som vann även denna tävlingen. Diktig fiskare den där men som gunde sa: Ingenting är omöjligt så får man väl inrikta sig på att matcha honom i första hand för vart skall man sikta om inte mot stjärnorna?
 
Hoppas nu alla kör försiktigt på vägarna upp för det rapporteras om blixthalka på många ställen och vi söderlänningar är ju svältfödda och ringrostiga då det gäller halka. Kommer bland annat ihåg att jag själv höll på att ramma rakt in i Dybergs bil men hann undanmanövrera i sista sekund och styra rakt ut i diket. Lyckligtvis så var det nog den enda platsen på hela skogsvägen där det inte var djupa raviner eller stenbumlingar i diket och jag kunde snika in framför Jesper och hålla den täten hela dagen. Alla sätt går ju bra. Ingen skadad men kanske lite skärrade av incidenten.
 
Så kör försiktigt så ses vi snart på is.

Kommentarer
Postat av: Robban Frid

Använd inte kopparpasta på hjulbultarna! Zink pasta eller grafitpasta är bättre! Kopparpastan fräter på alu fälgar om du har det på sommarhjulen..... Skitfiske

Svar: Kör alltid med grafitfett. Funkar perfekt.
Tomas Leijon

2014-11-27 @ 17:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0