Helgens händelser.

Då vart det helg igen och man får se vad man gör egentligen.
Isarna släpper ju bara längre och längre upp och det verkar som att söder om Östersund skall man inte ge sig ut på is. Men i helgen är det tävling i Trysil. Har länge funderat på att deltaga på detta event men man får se när tillfälle bjuds. För att försvara söderlänningarnas heder så har Tettinen, Möller och Andersén farit dit för att ta dusten med de andra gottegrisarna som fortfarande pimplar.
 
För egen del kan det bli ett besök på Kinnekulleträffen i trolling men då endast som åskådare. Har fått hem lite godsaker till trollarna med lite Jensenwobbler och Tasmanian Devil bland annat som kan ge ett och annat hugg av Vänerlaxen.
Pungdjävulen kan leverera.
 
I Morgon är det Västra meteserien men då jag ännu inte plockat fram meteprylarna så blir det även där som åskådare. Fisket är ju i full gång i Lidan och det är ju mer än en månad innan SM i Internationellt går av stapeln i Kinda kanal. Ett vatten som är nytt för mig så det blir väl som vanligt en sämre placering på lördagen för att toppa på söndagen. Eller också så tar jag reda på rätt information innan så kan man vara med och tampas om placeringarna.
 
Att göra som i Norsholm där det är surfiske efter loppor med inslag av kluns i mycket begränsad upplaga och satsa på klunsen är ju ingen direkt smart plan men om den lyckas så är det ju bra. Men att fiska på 1 bonusfisk för hela sträckan är ju ganska löjligt. Bättre då att satsa på fjollfisket och inkassera 2 dagars låga placeringar. För att lyckas med konststycket att plocka upp bonusfisken 2 dagar i rad är ju inte bara blont utan även ganska puckat!
 
Men första intrycket av vattnet utan att höra med någon alls så ser det ut som ett vatten med varierande fiske och jag gissar på en högstavikt på strax under 10 Kg. Men vilka arter är det då som gäller. Gissningsvis mört i första hand med inslag av sarv och enstaka braxnar. Men detta är rena gissningar och vi får se vad jag kommer fram till innan tävlingen i Juni. Vi är i alla fall 3 st Lidköpingsfiskare som far dit med Challe, Hjelm och mig själv som deltagare. Challe plockade en bronsmedalj senast och jag själv hade tätkänning från första dagen men rasade ihop med magen andra dagen. Mikael deltog inte.
 
Men helgen blir nog till att rensa bort de sista pimpelgrejerna och klippa gräset. Samt tt fylla upp växthuset med nyplanterade frön i krukor och krus och sedan sitta och titta på när de växer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0