Pimpel-SM dag 1

Då har vi varit ute på första dagen på pimpel-SM 2015.
Dagen började tidigt med att vara i arenan 06:00 för att förse alla med utrustning. Men det var ingen meninga tt vara där så tidigt för det var många som var sena igång och inte förrän klockan 7 började det dyka upp folk. Men senast av dem alla var en deltagare som inte namnges som för en gångs skull var sen. Men det berodde denna gången på att han åkte till Malå i stället. Han hade svårt att hitta sekretariatet men det berodde mest på att det låg 51 kilometer bort.
 
Men vi traskade ut på isen för skryllkontroll innan startfållan och väl där skulle de sista planerna smidas.
 
Bestämde mig för att gå iväg till svängen och sedan se vart folk drog sig iväg. Men då det var ett tätt spår som drog iväg bortåt höger så valde jag att gå rätt fram. Allteftersom så glesade det av med folk och till slut var det nästan bara jag och Harriet som jag slog följe med då hon är många gånger bättre än Steve på att ge bra tips!
Fältet sprider sig.
 
Började fiska men det tog ett par hål innan första fisken nöp i  och jag fick sedan ett par stycken i området men inte bra. Fortsatte bortåt ön med samma klena resultat. Efter en timme och ca 20 fiskar flyttade jag mig närmare land och ser Oliver Nordh och ett par till sitta och få fisk men jag tyckte de såg för små ut och ville hitta egen fisk att fiska på och fortsätter mot land. Det kommer upp några finare fiskar och jag går närmare land. Får då ett hål där det nappar men fisken är liten. Fick 75 innan det blev allt för trögt och testade då runt omkring men inte ett pet på grejerna.
 
Fortsatte då utåt för att se om det kommit tillbaks någon fisk däråt jag började för det hade ju tunnats ut med fiskare och visst fick jag någon fisk men det var ju inget Bonanza precis. Fortsatte vidare ut mitt på sjön och testade annan utrustning där det var lite djupare och fick då fisk i varje hål och lite bättre storlek. Men det var ju så dags då! Fick ihop 2,4 kilo småfisk som inte räckte mer än att klå självaste Greven av Sade så nu kan jag få sova gott!
 
Gick tillbaks mot starten där Ronja satt och väntade och hon visade glatt upp en fin fisk hon fått. Hon hade ju klarat sig helt själv idag förutom att hon fick hjälp med att avliva fisken som var för grov för att hon skulle kunna bryta nacken av den.
Stolt fiskare som klarat sig själv hela tävlingen.
 
Hade tyvärr lite problem med att höra vad som sades vid prisutdelningen så jag har inga speciella resultat att rapportera mer än att Ronja blev 4:a i YDJ och Challe 8:a i YHV.
Mycket glädjande med 2 medaljörer från Nora-Gyttorp där Inger Ekbom vann och Thomas Larsson tog silver i HS. Stort grattis till er bägge. Även Oliver Nordh från Bergsfiskarna kan nu titulera sig Svensk mästare. Grattis Oliver.
Men fler resultat kan jag inte rapportera om nu.
Så hur det gått i Pimpeltips-SM får vi se. Men kanske Martin Södergårds ligger bra till även här då han sopar hem det mesta just nu. Tror han tog medalj idag och att han tog hem Pimpelsport cup. Bra jobbat Martin och dig väl förunnat. Har tyvärr inget sytligt eller retligt att säga om dig. Men jag skall söka på!
 
Så i morgon så skall förhoppningsvis resultaten komma in och vi kan kora en ny Svensk Pimpeltipsmästare.
Vila upp er ordentligt för i morgon skall Lidköpings SFK ta medalj i HS. Ni andra får slåss om de andra 2 medaljerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0