DM 2 i Göta kanal

Andra deltävlingen i Internationellt mete är avklarad i Göta kanal Töreboda.
Samling på gräsplanen i Töreboda med 9 startande och en vacker dag stod framför oss.
Lottningen avklarades och jag drog kantplats inåt. Men det skall väl inte göra något för jag hade ju ett dubbelpass i Norsholm förra helgen och nu kan jag ju kanalen!
 
Men sedan fick man höra att Herr Rosenkvist hade dragit A1 så man fick sikta på att försöka norpa andraplatsen. För att just han drar denna peggen kan likställas med att Zlatan i högform skall lägga en straff på en gravt synskadad och rullstolsbunden målvakt som dessutom varit på krogen allt för länge dagen innan och har världens baksmälla. Eller att borra i hälleberget med en kokt morot. Lika stora var chanserna att klå honom med dessa förutsättningar.
 
Som granne på B-sektionen fick jag Challe och det var väl tur att inte även han satt på min sektion!
Laddningen skedde liknande som den under SM-helgen fast utan levande jokers eller bloodworms som bete men det skall vl gå ändå? Grunden lades med urban soil med smaksatt mäsk och även lite polenta. Trimmade upp med lite frysta bloodworms, några pinkies och ett litet nyp mask som finklipptes och fördelades jämnt i mäskblandningen. På rullspöplatsen blev det lite braxmäsk som skulle få ligga och dra.
 
Pelle Hagman i full kareta med att trimma grejerna.
 
Mäskning och 10 bollar lades i som grund och toppades med 2 små bollar med godis i. Och detta kan ju inte gå fel!?!?
Sköt över ett par bollar på rullspöplatsen och spred dem väl för jag skjöt som blixten för den slår heller inte ned på samma plats 2 gånger!
Starten gick och jag började med T.A.P men det var ingen som fick något så jag bytte till rullspöt med samma resultat. Övergick till löja men de var riktigt svårflörtade.
Och för att göra en lång historia kort så fortsatte det så hela tävlingen. 1 abborre på T.A.P och resten löja till den hissnande vikten av 380 gram och delad 4:e plats. Vann? Rosenkvist såklart med 1,5 kilo och nästa vikt var på 6 hekto. Challe vann B på 6 hekto med.
 
Skall bli intressant att se hur det går för storfräsarna nästa helg på samma sträcka under landslagskvalet. Hoppas det regnar en del och kanske kommer nån båt för annars lär det bli segt.
Våran sista deltävling blir den 20:e september och jag garanterar högr vikter där.
Annars tryter det på tävlingar för min del nu och det är R.S.T , feskehälja och SM i havsfiske kvar om jag inte glömt något. Men något annat blir det nog innan vintern.
 
Sköt om er så ses vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0