Lag-SM dag 1

Första dagen avklarad på 2015 års lag-SM i internationellt mete.
Vid Brådtom slussar vid Norsholm samlades 22 lag efter det blev sena avhopp i från några klubbar så att arrangörerna fick pegga om på morgonen. Tråkigt men ett faktum. Hoppas bara det fanns vettiga skäl till avhoppen.
 
Men humöret på de startande var fortfarande gott hos de startande och alla sken ikapp med solen som sken hela dagen med inslag av en hel del luft i rörelse. Vid 9-tiden var det lottning och minst en från varje lag var och plockade var sin lott ur hinken med golfbollar.
Samling nedanför slussen innan lottning.
 
Vårat lottnummer dag !
 
 
Det var jag som fick äran att dra lotten med förhoppning om att dra antingen högt eller lågt. Men det gick väl sådär när man drar nummer 9 av 22. Får väl se om man får förtroendet att dra någon mer gång.
 
Förberedelserna för alla är ju varierande men FK Match brukar ju bada bubbelbad men denna gången höll det på att sluta med förskräckelse. Kenneth Lilja blev hetsad att köra kanonen i poolen och föll för frestelsen. Resultatet blev att de fick limma ihop Peter Lindh så att han skulle kunna fullfölja tävlingen.
 
Ut på peggen och börja göra iordning platsen. Nu skulle det fiskas med T.A,P i skarpt läge. Tog lite väl lång tid att få ihop grejerna så medans jag precis börjat ladda ihop matchspöt så ljöd signalen för mäskning.
Och jag som inte blandat färdigt mäsket!
Fick raskt vispa ned lite larver och börja lägga ut efter planen som vi fastställt innan. Och planen var att få ut 2 platser för T.A.P samt att jag skulle rullspöfiska och grunda med 4 feedrar rent mäsk. Men jag hann bara 3 så när startsignalen gick monterade jag på beten och lade ut den 4:e feedern. Fick napp direkt men lyckades inte kroka. Fler utlägg till med samma resultat tills jag krokade lite försiktigare. Sedan plockade jag några löjor och abborrar och det bara smattrade på andra sidan men de var svåra att kroka.
 
Då jag bara sett Hossa dra en mört under tiden så höll jag ju på ett tag innan jag tog fram T.A.P,
Flötet dök direkt och följdes av några snorgärsar och man var enormt besviken på mäskblandningen för det var bara gärs. Testade att fiska löja och fick en direkt som följdes upp av ingenting. Sedan varierade jag mellan de olika spöna och fick väldigt lite men en halvtimme efter Juno kom förbi så tog jag fram bonn-7:an och det dök direkt. Nästa utlägg och jag fick en liten brax. Hade ett par napp till men gick över till T.A.P och det bortglömda betet och drog ytterligare en brax. Under tiden satt Hossa och plockade löja men jag testade aldrig då det fanns mer brax i vattnet då det satt slem på linan men ville inte komma med upp.
 
Slutade på 510 gram fisk och en 13:e plats vilket är ett stort stag i rätt riktning även om man inte är nöjd då de tidigare 2 passen har jag blivit sist på. Kan dock inte tacka T.A.P för detta men i morgon är det nog annat ljud i skällan. Nu får vi se om man kan slå nytt PB i morgon igen. Ingenting är omöjligt som Gunde sa.
 
Kul också att se att limmningen av Peter höll hela dagen.
 
Sköt om er så ses vi i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0