SM i pimpelfisketips.

Ja nu stundar SM i pimpelfiske i Dalarna på sjön Runn.
Och det vore väl själva f... om det inte gick att genomföra. Isläget ser betydligt bättre ut än förra året då det var en stor katastrof för alla söder om Orsa.
 
Men nu skall det i alla fall bli av och den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Så nu försöker vi igen med att genomföra SM i pimpeltips.
 
Reglerna är enkla.
Välj ut en fiskare i varje klass ÄHV, HV, Sen, ÄHJ, YHJ, ÄDV, DV, D-SEN, ÄDJ, YDJ samt Arrangör.
Skriv in startnummer och namn (hittas på falubygdens SM-sida)
Lägg till tävlingens högsta vikt under lördagens fiske på Runn som gäller som utslag om det är lika poäng.
Eran "travhäst" ger er den poäng som den får placering. Likt reglerna i Internationellt mete. Blir eran fiskare 4:a så får ni således 4 poäng. Sedan räknas sammanlagd poängsumma ihop och den med minst poäng vinner.
Om eran tävlande ej kommer till start, blir diskvalificerad eller på annat sätt ej fullföljer tävlingen får ni antalet anmälda i klassen +1 i poäng
Kolla att ni skriver in rätt tävlande i rätt klass också för annars blir poängen som ovan.
Rätt att deltaga: Alla som vill.
Pris: Vinnaren får en uppsättning av det gula pimpelsetet så snart poäng och resultat är uträknat. Samt den stora äran av att kunna Sveriges alla pimpelfiskare bäst.
Startavgift. Valfri och EJ obligatorisk. SMS:a Hopp till 72900 så bidrar ni med 50:- till barncancerfonden eller sätt in en gåva på PG 902090-0 eller BG 9020900 som även de går till barncancerfonden.
Om det nu skulle bli inställt så betalas inga pengar tillbaks men en god gärning är utförd.
Skriv ett mail eller lämna en lista till mig med era fiskare om ni träffar mig på en tävling eller kommer hit och lämnar den. Och ni får gärna spela på er själva för här gäller inte Jante-lagen utan det uppskattas om ni har er själva i eran tipslista.
Mailet skickas till: [email protected] senast onsdagen före SM-helgen
 
Senast det begav sig så segrade Daniel Blom pimpelfisketips-SM på 84 poäng om jag inte minns fel och det var flera som tippat sig själva på tipsraden då SM gick av stapeln i Värmland. 
 
Hoppas nu alla är taggade till tusen inför 2014 års pimpel-SM och gör det till en riktig folkfest.

Kommentarer
Postat av: Jawe

Hur beställer men benkaskryllan.?

Svar: Skicka ett mail till [email protected] eller ring 070-6471687 så skall vi ordna med det.
Tomas Leijon

2015-01-25 @ 20:30:46
Postat av: Peter Andersson

Hej jag har problem med skryllor jag köper och det är att dom är alldeles för hög, jag får inget flyt i fisket så därför undrar jag hur hög är Benkaskryllan mvh Peter Andersson i Strömsund

Svar: Skicka mig ett mail på [email protected] så får du svaret där.
Tomas Leijon

2019-10-06 @ 22:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0