Nu är det dags!

Nu har jag väntat in i det längsta med att släppa taget om det underbara pimpelfisket men får nu krypa till korset.
Tog en tur med familjen till Liseberg under Söndagen och fick testa de nya attraktionerna Mecanica och Helix. Enligt mig 2 riktiga höjdare som går in på de flesta topplistor ihop med Balder och Kanonen. Bör testas!
Spännd förväntan på ett åk i Mecanica som får 8 poäng på min skala. Helix å andra sidan fick 10 poäng.
 
På eftermiddagen kom regnet och ryggen gjorde sig påminnd igen så jag fick avstå flera åk. Men jag var nöjd ändå för de nya attraktionerna var så häftiga att man lever på dem länge.
 
Idag har jag varit på spaning efter en nyare bil så att man kan åka lite stabilare på alla resor men vad det skall bli får vi se. Men naturligtvis ligger Volvo nära till hands men det finns ju flera uppstickare och det är många faktorer att ta hänsyn till som packutrymme, bränslekostnad och komfort då många resor blir ganska så långa emellanåt.
 
Och även om Jörgen retas med att ha en pimpelkula nästa helg så har jag idag tagit fram meteprylarna. Har väntat in i det längsta med att ta fram dem men eftersom det är lag-DM i morgon så har jag redan idag tagit fram de långa spöna. Men när de väl kom fram så undrade jag om man egentligen är rätt vaccinerad?
Ställer man fram utrustningen bredvid varandra så kommer tankarna igen: Skall man verkligen behöva så mycket grejer för att fiska?
Meteprylar till vänster och pimpelgrejer till höger!
 
Men det skall ju vara hängslen och livremmar åt alla möjliga håll och när man kommer till pimpelfisket så ryms de ändå i konten även om man har grejer till 3-krok, tafs, mormuska, balans och Vänerpirk. Men vid varje ändring i metet så drar det med sig en hejdundrande massa grejer. Olika längder på spön. Rullspön. Om man skall fiska löja så är det ännu en uppsättning med spön och även en extra balja med mäsk. Och löjspöna skall tacklas upp i mass för att vara förberedd på håligång på olika längder ut ifrån land. Och om man får dit braxen skall de underhållas med diverse beten för att stanna på plats och då skall man vara förberedd på det med.
 
Men nu är det bara plockat lite mask och det får bli som det blir. Och då man inte plockat i grejerna innan i år så blir man väl en "sitting duck" och ett lätt byte för motståndarlaget Tibro. Men skam den som ger sig så jag skall bita ihop och i alla fall ge en match till den som får fiska mot mig och denna ankan skall bitas om så behövs. Så ta på er benskydd för man vet ju inte om jag smyger längs med vattenkanten och bara hugger till för att distrahera, Hjälm kan vara att rekommendera då jag inte lagt ut en enda feeder i år så då kan jag sprida dem lite varstans. (som om jag vore castingvirtuos annars)
 
Men nytt vatten för mig i morgon och för flera andra så vi får se vem som tar tag i taktpinnen i morgon.
Sköt om er så ses vi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0