Ny Svensk mästare i pimpeltips!

Här kommer en kortfattad summering om dagen.
Fisket i sig återkommer jag om efter helgen men för egen del så gick det inget vidare men nya tag i morgon.
 
Gratulerar i första hand den svenske mästaren Martin Södergårds som metade upp 9 kilo abborre och pulvriserade allt motstånd idag. Inte dåligt med tanke på hur lite fisketimmar han har i år med flytt och allt. Stort grattis till en värdig mästare!
Martin Södergård. Svensk mästare i pimpelfiske 2016 i Örträsk
 
För att återgå till den ack så viktiga SM-tävlingen så var det blandade skurar i såväl spelen som i resultaten.
Och det visade även resultaten som var blandad kompott i allas spellistor. Och det krävs ju en hel del såväl kunnande som tur att kamma hem den åtråvärda titeln Svensk Mästare i pimpel-tips.
Men bäst av alla detta året och vinnare av det gula setet blev Jan-Henrik Branell med slutsiffran 89 poäng. Grattis J-H
 
Och det är en kul tävling där det inte bara gäller att se vem som skall vinna eller placera sig bra i 1 klass utan i samtliga 10 klasser. Så nu sållar sig J-H in i gruppen av sak-kunniga inom sporten in i gänget med föregångarna Daniel Blom, Lars Gullstrand och Kaj Hagström. Men för att nämna det så var nog varken Kaj eller Lars villiga att släppa förbi dig för de vsade återigen sitt breda kunnande och gav dig en match ända in i kaklet!
 
Nu laddar vi om inför morgondagens lag-tävling så kör försiktigt och ta hand om varandra så ses vi i morgon.

Kommentarer
Postat av: jan (erik) branell

Aj,aj, jag tyckte jag tippade skapligt, men så får jag däng av sonen.Men jag tyckte jag såg mitt namn
på 57:e plats i seniorklassen.

Svar: Jag rättar mig själv. Var lite trött på lördagskvällen och det är du Jan som är Svensk mästare i pimpelfisketips! Ändrar i nästa inlägg.
Tomas Leijon

2016-04-10 @ 11:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0