Flämsjön 6/3

Då har Skara SFK arrangerat en tävling på Flämsjö i stället för Lerdala-Lången som hade för dålig is.
Vädret som var utlovat var uppehåll men mulet under hela tävlingstiden och det var konstigt att det inte kom fler! Men det var  bara ut på isen och kötta på. Ut i medvind för att ta sig ut i snöovädret och planen var att hitta ensamplats idag och allt eftersom så trappade det av folk och sista viken blev min egna.
 
Rotsén gick näst längst bort idag och ser nöjd ut innan starten!
 
Gick in i sista stora viken och började utanför udden. Men det var ingen som villa nappa där så jag fortsatte bort in  längs med vassen, I stort sett där vassen tar slut så nappade i och jag fick i rask fart 12 fisk med skaplig storlek men det känndes som att det var mer fisk i hålet så jag bytte till blåmyska men det enda som ville ta var en saftig mört. Så jag återgick till 3-krok och fick ett par ströare i området men efter ett tag fick jag gå över viken till andra sidan.
 
Väl där hittade jag en kant där det nöp i 2 snabba och jag betade på med ny pinkie och släppte ned. Då blev det tung-gung i grejerna men det var av fel sort och en 2,4 kilos armé-klädd fisk fick komma upp och sedan blev det bara mer kamouflage ur hålet då det kom upp en hel del växter på kroken. Fick sedan förflytta mig bort emot min lilla vik som liknar dem i Viken och Gryveldammen. En liten vik som kan hålla max en fiskare och antingen har den nappbonanza eller ingenting. Och med 19 fiskar innan så kan det ju bara bli bättre!
 
Väl inne i viken slog jag ett hål och fick genast en liten borre. Gött, de är hemma så nu kan det bli bra då jag var helt själv. 3 bomhål och sedan ett med 11 fisk i blandstorlek och hoppet tändes igen. Men sedan var det bara lillfingerfisk som ville komma upp men i alla fall så gav viken ifrån sig 23 fisk så jag begav mig tillbaks emot området där jag fick fisk i början. men det var bara några enstaka som ville komma upp så jag fiskade mig tillbaks emot startudden. Väl på den så fick jag lite småfisk så jag kom upp i 48 fisk som renderade i 1880 gram och en tredjeplats till mig!
 
Men dagens värsting blev Daniel Blom som fick 2,9 kilo och därmed dagens högsta vikt medans Ceder tog andraplatsen med 1,9 kilo.
Veteranklassen vanns av Börjesson på 2 kilo och Heikki vann äldre medans Laila vann damklassen som idag blev sammanslagen. Och vad det gäller Kamstad så tog Junior hem juniorklassen medans pappa Anders i vanlig god ordning tog hem priset för största fisk. Börjar bli en ful ovana av honom då det är allt för ofta han tar hem det.
Såhär glad blev Anders Kamstad när han återigen tog tävlingens största fisk.
 
Men nu kan det vara så att det var sista tävlingen i närområdet då isen inte var av den allra bästa kvalitén och det kan nog vara Tibro som anordnar de sista tävlingarna nästa helg. Skall ju vara 5-timmars på Viken på söndag och de förvarnar om att de kanske kan anordna en tävling även på lördagen.
Men kanske det blir Falun/Borlänge för egen del men det återstår att se. Det är ju även Kälarne cup då men det får räcka med 2 långresor uppåt då det tar för mycket på krafterna att sitta för mycket i bilen.
 
Och i mormuska-SM så tog Ahlgren en hedrande 10:e plats i Seniorklassen och visade framfötterna här med. Snart kommer medaljen! Bror blev 26:A och Bralle 33:a. Challe kom på 16:e plats i HV.
 
Men nu får vi vänta en vecka med att pimpla och se vart det bär av nästa helg.
Sköt om er så ses vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0