Onsdagstankar!

Ja nu har det gått ett tag sedan jag skrev senast och det beror på att jag haft en envis kill-förkylning. Ja en sån där som gör att man i stort sett är halvdöd och tycker riktigt synd om sig själv!
 
Borde nog sjukskrivit mig och bäddat in mig under de varmaste täcken jag bara kunnat men vad gör man inte för arbetet då man vill slutföra ett arbete som man börjat. Och då det just nu var tillfället som Fransoserna skulle komma och rätta till allt som jag klagat på. Och då kan man ju ara inte lämna över till någon novis som skall ta över så att det inte blir så bra som man har bestämt sedan länge!
 
Men man bet ihop och ordnade till det men det gjorde att fisket blev lidande och hela helgen gick åt till att ta hand om sig själv så att kroppen fick återhämta sig lite inför stundande slutspurt. Fick reda på att Västsvenska pimpelserien avslutades en tävling kort och segrade gjorde Andreas Möller före Challe och Mats Petterson. Grattis till er alla 3 och bra fiskat av er.
 
Men som denna serie är så finns det alltid vinnare och förlorare och 5 man får lämna A-serien till förmån av de 5 främsta i B-serien. Och där var det tätt men man får glädjas över att vara en av de 5 som får fiska med de stora pojkarna nästa år ihop med Patric Eriksson som blev 3:a i serien. Själv nöp jag andraplatsen på samma poäng som segraren men lägre vikt. B-serien vanns av Stefan Thorsson. Så nu får ni passa er för alla Skaraborgare för nu är det många från distriktet med i A-serien. Challe, Ahlgren, Eriksson och jag från Lidköping och Börjesson från Skara så nu är 20% Skaraborgare i klassen.
 
Det krävs nu att Möller låter bli att vaska sina pimpelbyxor i någon laxälv över sommaren och att Mats låter bli ismaskinen så skall vi göra vårat bästa för att bråka med er om poängplatserna. Isägarna har jobbat febrilt efter gångbara isar i vinte och med den äran att de har hittat smått fantastiska isar efter förhållandena. Och det verkar finnas hopp om is i helgen med trots allt. För Kung Bore har gjort lite comeback och Mats har slutat sura och stängt av fläkten som han startar så fort han själv inte kan åka och fiska!
 
I lördags vart det en härlig tävling på Kyrksjön i Mölltorp och det var med vemod som man följde vad som hände från internet då man bara tittade ut i det vackra vårvädret och saknade att svarva is. Att det sedan blev en förstagångpåsjönfiskare som vann värmde hjärtat då Jimmy "Brax" Johansson for förbi hela Vättern och dominerade på sjön. Bra jobbat Jimmy, Det var nog peptalken innan som avgjorde!
 
På söndagen var det mormuska-DM på bysjön och Challe dominerade i vanlig ordning och tog hem vandringspriset . Ahlgren vann seniorklassen och Maria Ahlgren damklassen och Kerstin vann damveteranerna. Kul att det var lite nya ansikten där men i år åkte jag inte ens dit då orken tröt.
 
Men nu till helgen hoppas jag vara fit for fight så jag kan deltaga i de arrangerade tävlingarna och på lördagen blir det säkerligen att åka mot Ulricehamnshållet. Annars så arrangeras det ju tävling även på Gryveldammen som är en av alla mina favoritsjöar. Det är lite väl långt bara för att fiska en dag och troligast är väl att man låter bli den och åker till någon närmare tävling.
 
På lördag arrangerar annars Skara SFK en tävling på Lerdala-Lången. En sjö som jag hoppas mycket på. Trots att jag var där och frifiskade för någon månad sedan med magert resultat så vet jag ju att det finns gott om fisk i sjön och även en hel del matabborrar. Senast vann ju Heikki på 10 pannor randiga riddare! Men hur det blir nu är svårt att sia om då det har varit magert fiske med mestadels djupfiske som gäller och en sjö som har normaldjup på 2.5 meter! Och att det vräker ner snö nu fram till helgen är ju ingen förmildrande omständighet. Men vi får se på söndag om fisken vill vara med om huggsexa eller ej!
 
Så nu är det mycket som händer varenda helg fram till påsk som snart sker med Jämtlandsfiske som bjuds och våra 6 stugor skall fyllas med galningar från södern för att plocka klunsar i Jämtländska sjöar! Sedan pimpel-SM och efter detta så är det ju bara den lilla resan till Papua Guinnea som hägrar. Och mitt i allt det här så skall pimpeltips-SM avgöras med. Får se bara när arrangörerna kommer ut med startlistorna så att vi kan börja med detta.
 
Sköt om er och kör försiktigt på vägarna så ses vi!

Kommentarer
Postat av: Patric

Dålig is på Lerdala-Lången. Skaras tävling på söndag går på Flämsjön istället.

2016-03-03 @ 19:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0